بازگشت ۱۰ هزار زائر اربعین به گیلان
کد خبر: 3851252
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸

بازگشت ۱۰ هزار زائر اربعین به گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه امسال حدود ۵۲ هزار گیلانی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، گفت: از ۲۴ مهر تاکنون بیش از ۱۰ هزار زائر گیلانی با ۳۲۵ دستگاه انواع اتوبوس از مرز مهران بازگشتند.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان،‌ 24 لغایت 29 مهرماه را زمان تعیین‌شده برای بازگشت زائران گیلانی اربعین دانست و اظهار کرد:‌ از 24 مهر تاکنون بیش از 10 هزار زائر گیلانی با 325 دستگاه انواع اتوبوس از مرز مهران بازگشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 19 هزار زائر گیلانی طی 524 سفر امسال با ناوگان مسافربری به مرز مهران رفتند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 20 هزار زائر با اتوبوس به گیلان بازگردند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان ادامه داد: امسال‌ 87 شرکت حمل و نقل مسافر گیلان با 180 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران گیلانی از مرز مهران خدمات‌رسانی می‌کنند. البته توزیع اتوبوس‌ها در مرز مهران به صورت متمرکز و از سوی ستاد کشوری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین را ممنوع دانست و گفت: زوار براساس نرخ پارسال باید بلیت تهیه کنند و لذا زائران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخطی از این نرخ مراتب شکایت خود را به همکاران راهداری مستقر در محل پایانه مرزی مهران اعلام کنند.

وی با اشاره به تعیین نرخ بلیت بازگشت، بیان کرد: نرخ بلیت اتوبوس های وی.آی.پی 25 نفره 228 هزار تومان، 32 نفره 180 هزار تومان و 44 نفره 128 هزار تومان تعیین شده است.

نازک کار با بیان اینکه امسال حدود 52 هزار گیلانی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، گفت: در صورت حضور زوار در مرزها موظف به انتقال آنها به استان گیلان تا آخرین نفر هستیم لذا شماره تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 1000141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده دریافت شکایات است.

انتهای پیام
captcha