برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در کردستان
کد خبر: 3851002
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در کردستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کردستان در راستای کنگره ملی ۹۲ هزار بسیجی شهید، ۱۲ آبان‌ماه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان، امروز، 28 مهرماه در نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان با تأکید بر زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا، امنیت و آرامش جامعه را از برکت خون شهدا دانست و اظهار کرد: رسالت آموزش‌وپرورش ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه در بین نسل جوان و دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت‌های شهدای گران‌قدر در مسیر پیشرفت در حال حرکت است، افزود: این مهم وظیفه ما را سنگین و دوچندان کرده است و آموزش‌وپرورش هرساله در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، یادواره‌هایی را پیش‌بینی و برگزار می‌کند.

نریمانی از برگزاری پانزدهمین یادواره شهدای دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و بیان کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره 92 هزار بسیجی شهید و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان، امسال با برگزاری اجلاسیه و مراسم استانی ، یادواره‌های شهدای دانش‌آموز استان از هفته بسیج دانش‌آموزی و 12 آبان ماه آغاز و اختتامیه این برنامه ارزشی نیز 22 اسفندماه 98 هم‌زمان با روز تکریم شهدا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 92 هزار بسیجی شهید به‌صورت ملی در تهران و پیش اجلاسیه آن در استان‌ها، هدف از برگزاری اجلاسیه را جریان سازی فرهنگی و ایجاد زمینه برای اجرای باشکوه کنگره اصلی عنوان کرد و یادآور شد: هدف از برگزاری این نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی در این خصوص است.

یادآور می‌شود، هم‌چنین در این نشست مدیران آموزش‌وپرورش نواحی یک و دو سنندج نیز با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه و آشنایی دانش آموزان بافرهنگ ایثار و شهادت و آگاهی بخشی به نسل جوان، به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و در ادامه برنامه‌های اجلاسیه تشریح و ضمن بحث و تبادل‌نظر پیرامون برگزاری مطلوب و کیفی آن، وظایف هر بخش مشخص و مقرر شد اجلاسیه 12 آبان ماه 98 در مرکز استان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha