نشست‌های مؤسسه «میراث و مفاخر خوزستان» اعلام شد
کد خبر: 3850989
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
در دهه آخر صفر؛

نشست‌های مؤسسه «میراث و مفاخر خوزستان» اعلام شد

گروه معارف ــ نشست‌های علمی مؤسسه میراث و مفاخر خوزستان همزمان با دهه آخر ماه صفر در سه حوزه عاشورا، سیره شناسی، اهل‌بیت(ع) و شیعه‌شناسی در دزفول تشکیل می‌شود.

اعلام نشست‌های مؤسسه میراث و مفاخر حوزه خوزستان در دهه آخر ماه صفر

به گزارش ایکنا از خوزستان، سلسله نشست‌های علمی مؤسسه میراث و مفاخر حوزه خوزستان به مناسبت ایام دهه آخر صفر با حضور پژوهشگران و استادان حوزه تاریخ اسلام در دزفول برگزار می‌شود.

بخش اول این برنامه با موضوع عاشورا تشکیل می‌شود و شامل نشست‌‍‌های «مقتل‌شناسی سه قرن نخستین هجری» با ارائه حجت‌الاسلام محمدرضا هدایت‌پناه، عضو هیأت علمی گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نقد و بررسی کتاب «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا(ع)» با ارائه حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جباری، عضو هیئت علمی گروه تاریخ مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره)، «مستشرقان و مطالعات عاشوراشناسی» و «فضای مجازی و عاشورا» با ارائه دکتر عبدالحسین طالعی، عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم، است.

موضوع بخش دوم، سیره شناسی است. در این بخش موضوعاتی چون «علل و عوامل تحریف سیره نبوی» توسط حجت‌الاسلام دکتر هدایت‌پناه و «سیره اخلاقی پیامبر اعظم(ص): سلوک فردی» توسط حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جباری ارائه خواهد شد.

اهل‌بیت(ع) و شیعه‌شناسی، موضوع دیگر این سلسله‌ نشست‌ها است. «سیاست راهبردی امام حسن(ع) و پیش‌بینی صلح» با ارائه حجت‌الاسلام دکتر هدایت‌پناه، «سازمان وکالت در دوره ابناءالرضا(ع)» با ارائه حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جباری، «مکتب حدیثی قم در دوره ابناءالرضا(ع)» با ارائه حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جباری و «حوزه علمی خوزستان در دوره ابناءالرضا(ع)» با ارائه حجت‌الاسلام دکتر هدایت‌پناه در این موضوع تشکیل خواهد شد.

این نشست‌ها، همزمان با دهه آخر ماه صفر از فردا دوشنبه 29 مهر تا 6 آبان از ساعت 19 تا 20:30 در سالن ولایت شهرستان دزفول واقع در ضلع درب جنوبی مصلی، روبروی مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی برگزار می‌شوند.

یادآوری می‌شود که مؤسسه میراث و مفاخر حوزه خوزستان به کوشش حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا هدایت‌پناه به تازگی به ثبت رسیده است. این مؤسسه با هدف معرفی علمای استان و احیای آثار آنها در آستانه آغاز فعالیت خود قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha