اربعین حسینی، فرآیندی انسانی است
کد خبر: 3850948
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

اربعین حسینی، فرآیندی انسانی است

گروه شهرستان‌ها ــ مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: موضوع اربعین قبل از اینکه شیعی، اسلامی و مذهبی باشد، یک فرآیند انسانی است.

اربعین یک موضوع انسانی است و باید به درستی درک شود

محمد نبی‌احمدی، مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) در مرز دوغارون با بیان اینکه واقعه اربعین نیاز به درک واقعی دارد و تمام جوامع بشریت باید مفهوم واقعی آن را درک کنند، اظهار کرد: اربعین تجلی واقعی از دوستی، محبت و انسانیت است، همچنین موضوعی را شامل می‌شود که قبل از اینکه شیعی، اسلامی و مذهبی باشد، یک فرآیند انسانی است.

وی افزود: اسلام دین رأفت و مهربانی است و انسان‌ها باید با اربعین، ارزش‌های واقعی اسلام را درک کنند، واقعه‌ای که گذشت و ایثار را جلوه‌گری می‌کند.

احمدی با اشاره به ورود روزانه بین 2000 تا 4000 زائر افغانستانی از مرز دوغارون، بیان کرد: امسال با یک برنامه‌ریزی دقیق، زائران از طریق این معبر رسمی وارد کشور شدند و پس از اسکان موقت در موکب امام رضا(ع) با اتوبوس‌های مشخص شده به سمت مشهد اعزام می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: در مشهد 16 محل شامل حسینیه، مدرسه و حوزه‌ علمیه برای اسکان زائران افغان در نظر گرفته شده تا در مدتی که کاروان‌ها اقدامات اعزام به کربلا را انجام می‌دهند، در آن مکان‌ها استقرار داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: موکب‌های استقرار زائران مهاجران مقیم در خراسان رضوی توسط آستان قدس رضوی، نیروهای مردمی و ستاد اربعین هماهنگ شده و تمام خدمات رفاهی و فرهنگی به زوار افغانستانی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: زائران پس از انجام روند امور اداری به سمت شلمچه عزیمت می‌کنند و بین راه در مصلای بزرگ قم اسکان می‌یابند.

مسئول ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: اهمیت اربعین همین اندازه بس که در تمام کشورها تکریم زائر حسینی صورت می‌گیرد، امسال در هرات افغانستان ستاد اربعین به‌منظور پذیرایی از زائران اربعین راه‌اندازی شده تا در طول مسیری که باید تا مرز دوغارون طی کنند، به استراحت بپردازند.

وی ضمن تشکر از کشورهای ایران و افغانستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در کشور افغانستان، تکریم مؤمنان و زائران اباعبدالله(ع) حائز اهمیت بوده و اگر کارشکنی در این زمینه شده باید سعی شود برای سال‌های بعد برطرف شود، کشور ایران به‌ویژه خادمیاران رضوی در مرز دوغارون که متشکل از نیروهای مسلح، بسیجی، امداد و نجات، درمانی، مردمی و... بودند، خدمات بسیار شایسته‌ای را به زائران افغانستانی ارائه می‌کردند.

انتهای پیام
captcha