تقویت اخلاق تعالی جامعه رویکرد برنامه‌های هفته تربیت بدنی
کد خبر: 3850678
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

تقویت اخلاق تعالی جامعه رویکرد برنامه‌های هفته تربیت بدنی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بر تقویت روحیه پهلوانی در بین ورزشکاران تأکید کرد و گفت: تمرکز بر تقویت اخلاق تعالی جامعه از رویکردهای هفته تربیت بدنی است.

تقویت اخلاق تعالی جامعه رویکرد برنامه‌های هفته تربیت بدنیبه گزارش ایکنا از زنجان، علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، 25 مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: 200 برنامه برای هفته تربیت بدنی در استان زنجان در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها جشنواره بومی‌ - محلی است که 10 آبان‌ماه برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برگزار می‌شود.
وی تمرکز بر تقویت بنیان خانواده، تمرکز بر تقویت روحیه جهادی و حماسی، تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی، تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی، تمرکز بر توانمندسازی کم‌توانان، تمرکز بر تندرستی اقشار و تمرکز بر تقویت اخلاق تعالی جامعه را از رویکرد‌های برنامه‌های هفته تربیت بدنی برشمرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در مورد رویکرد تمرکز بر تقویت اخلاق تعالی جامعه بیان کرد: اخلاق پهلوانی یکی از مولفه‌های ورزشکاران است و در گذشته شاهد بودیم که پهلوانان در امور اجتماعی محله‌های خود فعال بودند و مشکلات مردم را حل می‌کردند.
این مسئول دیدار با مربیان با اخلاق، دیدار با امام جمعه، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار و غبارروبی مزار شهدا را از برنامه‌های مهم در راستای تقویت اخلاق خواند و گفت: قهرمانان ورزشی نمادهای فرهنگی کشور هستند و یکی از رویکردهای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اجرای برنامه‌هایی برای قهرمانان ورزشی و الگوهای جامعه است.
خلیلی با اشاره به فعالیت 67 سازمان مردم‌نهاد در استان زنجان تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم حوزه جوانان به ازدواج و تحکیم بنیان خانواده مربوط می‌شود که امسال 75 کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج‌های جوان برگزار شده است.
وی ضمن تأکید بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی ابراز کرد: تعداد خانه‌های ورزش روستایی از 10 مورد در سال 96، اکنون به 115 مورد رسیده است. 20 پروژه از محل اعتبارات ملی در دست ساخت است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پیست دوچرخه‌سواری و ورزشگاه 15 هزار نفری اشاره کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه رتبه استان زنجان در دومین دوره المپیاد استعدادهای ورزشی کشور از رتبه 20 به 12 رسیده و در تعداد مدال‌ها نیز 38 درصد رشد نسبت به دوره اول داشته است، بیان کرد: یک بانوی زنجانی روز گذشته جواز حضور در مسابقات پارالمپیک را کسب کرد.
انتهای پیام
captcha