تعهد پیمان‌سپاری ارزی؛ سدی محکم در صادرات محصولات کشاورزی
کد خبر: 3850551
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

تعهد پیمان‌سپاری ارزی؛ سدی محکم در صادرات محصولات کشاورزی

گروه اجتماعی ــ رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: در سال های اخیر صادرات محصولات کشاورزی ارزآوری خوبی را برای کشور داشته، ولی در سال‌جاری علاوه بر تحریم‌ها، تعهد پیمان سپاری ارزی نیز سد محکمی را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی به وجود آورده است.

تعهد پیمان سپاری ارزی؛ سدی محکم در صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی،بهنام تاج‌الدینی، رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه، امروز، 24 مهر، در دومین  جلسه میز ملی توسعه صادرات سیب درختی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر صادرات محصولات کشاورزی ارزآوری خوبی را برای کشور داشته، ولی در سال‌جاری علاوه بر تحریم‌ها، تعهد پیمان سپاری ارزی نیز سد محکمی را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در استان به وجود آورده است.

وی افزود: عدم وجود زیر ساخت‌های بانکی، بخشنامه‌های غیر کارشناسی و مالیات‌های قابل توجه مشکل بزرگی را برای صادر کننده محوصلات کشاورزی بخصوص سیب استان به وجود آورده است.

تاج‌الدینی گفت: امسال در بخش فروش محصولات کشاورزی مشکلات بسیاری را پیش‌روی خود داریم و برای حل این مشکلات در چند سال اخیر در بحث بازاریابی بسیار فعال بوده و توانسته‌ایم در سطح جهانی بازارهای هدف خوبی را شناسایی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق مشتری 30 درصد از سیب آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: بخشنامه‌های مربوط به بسته‌بندی این محصول، صادرات استان را فلج کرده است و بخشنامه‌های که مربوط به نوع بسته‌بندی بوده و نبود کامیون‌های یخچال‌دار باعث ماندگار شدن محصولات کشاورزی استان در گمرکات می‌شود.

این مقام مسئول افزود: خارج کردن صادرات سیب از تعهد پیمان‌سپاری ارزی و بخشش 70 درصدی مالیات از مهمترین خواسته‌های فعالین اقتصادی در حوزه صادرات سیب بوده و  اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان جهت بسته‌بندی محصولات کشاورزی و اعمال مشوق‌های صادارتی می‌تواند به بهبود وضعیت صادرات سیب کمک شایانی کند.

 

انتهای پیام
captcha