تقویت گیرایی و آرامش فکر از برکات حفظ قرآن است
کد خبر: 3850375
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۷
حافظ قرآن:

تقویت گیرایی و آرامش فکر از برکات حفظ قرآن است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مقام سوم رشته 10 جزء چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان کرد: تقویت گیرایی، فهم دروس و آرامش فکر از برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی من است.

علی سبزه، حافظ قرآن کریم از شهرستان کاشمر و مقام سوم رشته 10 جزء در مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ بیان کرد: مأنوس شدن با قرآن کریم، که راهنمای جامع زندگی است، باعث دور شدن از تنش‌های روزمره در زندگی می‌شود.
وی گفت: تقویت گیرایی و فهم دروس، تمرکز ذهنی و آرامش فکری از برکات و تأثیرات آیات هدایت بخش قرآن کریم در زندگی شخصی من است.
این حافظ قرآن کریم که تحصیلاتش در زمینه کارشناسی فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: از 17  سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کردم و مدت 12 سال است که فعالیت قرآنی دارم.
سبزه بیان کرد: مشوق من در راه حفظ قرآن کریم، والدینم و استاد غلامرضا معینی هادی‌زاده بودند که از زحمات آنان در این راه قدردانی می‌کنم.
وی که مقام دوم رشته حفظ 10 جزء در مسابقات سراسری قرآن کریم سال گذشته، مقام اول استان در رشته قرائت تحقیق در مسابقات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقام دوم  رشته حفظ 10 جزء مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) را در کارنامه قرآنی خود دارد در مورد سطح مسابقات سراسری قرآن کریم امسال، گفت: سطح مسابقات امسال از نظر آمادگی متسابقان و رقیبان، به مراتب از سال قبل بهتر بود و رقابت‌ها حساس و اختلاف نمرات بسیار کم بود.
حافظ قرآن کریم از شهرستان کاشمر در مورد سطح کیفیت برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم امسال، افزود: برای دومین بار است که در مسابقات کشوری حضور دارم، سطح کیفی، امکانات و تدارکات در این دوره از مسابقات متأسفانه در حد انتظار متسابقان نبود و سال به سال از این نظر از کیفیت مسابقات کاسته می‌شود.
وی ضمن تشکر از حمایت والدین و اساتید خود در راه قرآن، گفت: خود را در حدی نمی‌بینم که توصیه‌ای داشته باشم ولی از قول بزرگان می‌گویم، اگر به فکر دنیا و آخرت خود هستید، با قرآن مأنوس شوید و قرآن را از غربت و  مهجور بودن بیرون آورید.
یادآور می‌شود، علی سبزه، حافظ قرآن کریم از شهرستان کاشمر، در مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از 6 تا 19 مهرماه با حضور ۸۳۰ نخبه قرآنی کشور در اصفهان برگزار شد موفق به کسب  مقام سوم در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha