مراسم رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز برگزار شد
کد خبر: 3850301
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

مراسم رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز برگزار شد

گروه اجتماعی ــ مراسم تجلیل و رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز و گلباران یادمان شهدا با حضور مسئولان و خانواده شهدا در شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد.

مراسم تجلیل و رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل و رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز و گلباران یادمان شهدا روز سه‌شنبه، 23 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر امام جمعه تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی، سردار عیس میرزایی فرمانده لشکر 21 حمزه و جمعی مسئولان و خانواده شهدا در سالن اجتماعات شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد.

غلامرضا باقری دیزج، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۷ حمله به پالایشگاه تبریز صورت گرفته است، گفت: پالایشگاه تبریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌ها از لحاظ سوخت‌رسانی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و کارخانه‌های شمال غرب کشور مورد‌ توجه د‌شمنان نظام بود‌ و بعثی‌ها تلاش کرد‌ند‌ تا با بمباران این پالایشگاه از توان ایران اسلامی بکاهند.

وی افزود: این حملات ناجوانمردانه دشمن برای ما آب‌دیدگی ایجاد کرد و با توکل بر خدا روز به روز پخته‌تر و توانمندتر شدیم. به طوری که سال ۱۳۷۱ در دوران سازندگی پالایشگاه تبریز، توان پالایش خود را با همت متخصصین داخلی از ۸۰ هزار بشکه به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به تنوع بخشی محصولات تولیدی از ۸ محصول به بیش از ۴۰ محصول و اذعان به اینکه ۵۰ درصد مالیات کل استان را پالایشگاه تبریز پرداخت می‌کند، افزود: همه این پیشرفت‌هایی که در زمینه صنعتی و اقتصادی داشته‌ایم در سایه خون شهدای والای هشت دفاع مقدس است.

وی افزود: پالایشگاه تبریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌ها از لحاظ سوخت‌رسانی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و کارخانه‌های شمال غرب کشور مورد‌ توجه د‌شمنان نظام بود‌ و بعثی‌ها تلاش کرد‌ند‌ تا با بمباران این پالایشگاه از توان ایران اسلامی بکاهند.

سردار اصغر عباسقلی‌‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این مراسم گفت: فعالیت‌های چشمگیر صنعت نفت در دوران دفاع مقدس فراوموش‌نشدنی است همانطور که امام‌(ره) نیز به مسئله اشاره کردند. اگر تلاش‌های کارکنان پالایشگاه نفت نبود ما در جنگ پیروز نمی‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه دومین هدف صدام بحث مراکز نفتی بود، افزود: دشمن با هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفت می‌خواست اقتصاد ما را فلج کند تا ما از صادرات نفت عقب بمانیم ولی با تدبیر و همت متخصصان تمام خسارات وارد شده را درست کردند و حتی یک روز هم صادرات نفت ما قطع نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه صنعت نفت اقتصاد ما را سر پا نگه داشته است، افزود: در دوره 8 سال دفاع مقدس متخصصان پالایشگاه نفت همراه رزمندگان شبانه‌روز تلاش کردند تا ما را از اسارت و سلطه‌گری‌ها خلاص شویم. همه این افتخارات را مدیون شهدای پالایشگاه هستیم.

سردار عباسقلی‌زاده با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی بیداری اسلامی را در پی داشت، گفت: هر کجا ما به خودمان اعتماد کردیم پیروز شدیم و هر وقت به دشمن اعتماد کردیم ضربه خوردیم. الان دشمنان ما خود اعتراف می‌کنند که جمهوری اسلامی قدرتمندترین کشور است.

انتهای پیام
captcha