حدود ۶۸۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور بازگشتند
کد خبر: 3850277
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
سلیمانی دشتکی:

حدود ۶۸۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور بازگشتند

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: تا ساعت ۱۷ امروز (سه شنبه) حدود ۶۸۰ هزار نفر از زائرانی که برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به کشور عراق سفر کرده بودند از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشتند.

حدود ۶۸۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور بازگشتند
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام شامگاه امروز 23 مهرماهاظهار کرد : از صبح امروز تا ساعت ۱۷، ۸۰ هزار نفر از زائران عتبات عالیات به کشور بازگشته‌اند و پیش بینی می‌شود تا ساعت ۲۴ این تعداد به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
وی ادامه داد: همچنین تا ساعت ۱۷ امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از زائران مرز مهران وارد کشور عراق شدند که از این میزان ۵۴ هزار نفر مربوط به امروز است ضمن اینکه ۶۵ درصد ورودی زائران و ۶۰ درصد خروجی زائران از طریق مرز مهران است.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه آمادگی لازم برای ارائه خدمات به زائران برگشته از مراسم اربعین در پایانه مرزی و پایانه برکت وجود دارد، اضافه کرد: با وجود افزایش حجم بازگشت زائران از عراق، مشکلی از بابت حمل و نقل و جابجایی آنها نداریم و پیش بینی های لازم برای افزایش تعداد اتوبوس ها صورت گرفته است.  
رئیس ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه پیش بینی می کنیم روزهای جمعه و شنبه تعداد زائران ورودی از مرز مهران روزانه از مرز ۳۰۰ هزار نفر بگذرد، یادآور شد: برای این حجم از زائران و انتقال آنها به شهرهای مبدا با همکاری پلیس راهور و راهداری تدابیر لازم اتخاذ شده است.
سلیمانی دشتکی گفت: هم اکنون تردد در محور ایلام به مهران و بالعکس برغم افزایش تعداد خودروها پر حجم ولی روان است البته از زائران و رانندگان درخواست می کنیم با صبر و حوصله و پرهیز از شتاب رانندگی کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
انتهای پیام
captcha