بسته‌شدن حرم ابراهیمی به بهانه برپایی اعیاد یهودیان
کد خبر: 3850271
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷

بسته‌شدن حرم ابراهیمی به بهانه برپایی اعیاد یهودیان

گروه بین‌الملل ــ رژیم صهیونیستی از امشب به مدت دو روز به بهانه برپایی اعیاد یهودیان، درهای حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان خواهند بست.

به گزارش ایکنا ، به نقل از فلسطین الیوم؛ ابوسنینه، مدیر حرم ابراهیمی گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حرم ابراهیمی از ساعت 10 امشب، سه‌شنبه، 23 مهرماه تا ساعت 10 شب پنجشنبه همین هفته به منظور برپایی اعیاد یهودیان بسته خواهد بود.

در مدت تعطیلی حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، شهرک‌نشینان صهیونیستی در این حرم مقدس، جشن عید عرش یهودی را برگزار خواهند کرد.

منابع خبری اعلام کردند: پس از اعلام تعطیلی حرم ابراهیمی، تعداد بیشتری از نیروهای اسرائیلی در مقابل درهای ورودی این حرم مقدس حضور پیدا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، مسجد یا حرم شریف ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجدالاقصی در سرزمین فلسطین است.

این مسجد در طول قرن‌ها و تا به امروز، مکانی زیارتی برای مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست و بر اساس اظهارات مورخان، قدمت آن به دوران حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) باز می‌گردد؛ گفته شده که این حضرت چهار هزار سال قبل در این مسجد به خاک سپرده شده است و مسجد نیز به نام ایشان نام‌‌گذاری شد.

انتهای پیام
captcha