ثبت‌نام 90 هزار البرزی برای پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3850225
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

ثبت‌نام 90 هزار البرزی برای پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی- مدیرحج و زیارت استان البرز با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم استان از پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: تعداد ثبت‌نامی‌های این استان تاکنون به 90 هزار نفر رسیده است.

ثبت‌نام 90 هزار البرزی برای پیاده‌روی اربعین

عباس دمیرچی، مدیرکل حج و زیارت البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: پیاده‌روی اربعین چندسالی است که به یک همایش میلیونی تبدیل شده که نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی غیرمسلمانان از اقصی نقاط جهان با شور و اشتیاقی وصف ناپذیر در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ویزای اربعین در سال جاری حذف شده است، افزود: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان ورودی نام نویسی از زائران است.
این مسئول گفت: زائران اربعین برای نام نویسی می‌توانند با ورود به سامانه سماح علاوه بر نام نویسی ۲۲ هزار تومان بابت بیمه و خدمات هلال احمر پرداخت کنند.
مدیر حج و زیارت البرز بیان داشت: افرادی که برای نام‌نویسی به دفاتر زیارتی مراجعه کنند علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت نمایند.
وی به علاقه‌مندان به حضور در این همایش میلیونی، توصیه کرد که برای نام‌نویسی به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند تا ازتخلفات احتمالی جلوگیری شود.
دمیرچی به زائران اربعین توصیه کرد: زائران سعی کنند زمان سفر خود را با توجه به شرایط مسیر مدیریت کرده و علاوه بر آن زائران به هنگام سفر مقداری مواد غذایی فاسدنشدنی به ویژه آب همراه خود داشته باشند.
گفتنی‌ست؛ نام‌نویسی زائران در سامانه سماح از ۱۰ شهریور ماه امسال آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha