تعداد زائران اصفهانی اربعین دو برابر شده است
کد خبر: 3850065
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

تعداد زائران اصفهانی اربعین دو برابر شده است

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، گفت: امسال نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از استان اصفهان برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که حاکی از افزایش دو برابری زائران نسبت به سال گذشته است.

تعداد زائران اربعین دو برابر شده است

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، از فعالیت 107 موکب مردمی این استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و اظهار کرد: برخی ارگان‌ها مثل سپاه پاسداران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز موکب‌هایی به منظور پذیرایی از زائران راه‌اندازی کرده‌اند. 7 موکب نیز در مرز میرجاوه مستقرند که تعدادی از آنها مربوط به استان اصفهان هستند. علاوه بر این، امسال برای اولین بار در شهرستان نایین از زائران پاکستانی اربعین استقبال و پذیرایی به عمل می‌آید.

وی افزود: ستاد اربعین استان از 19 کمیته نظیر حمل‌و‌نقل، اسکان و تغذیه، امنیتی، بهداشت و درمان و ... تشکیل شده است و دستگاه‌هایی نظیر هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریت‌های پزشکی استان با این ستاد همکاری می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان با بیان اینکه امسال از نظر فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی برای مراسم پیاده‌روی اربعین انجام شده است، ادامه داد: همه موکب‌ها باید روحانی و مداح داشته باشند، جزوه‌هایی برای آموزش زائران در خصوص آداب زیارت و رعایت بهداشت تهیه شده است و تعدادی بانوی مبلغ نیز از سوی حوزه علمیه به این مراسم اعزام شده‌اند. ضمن اینکه زائران می‌توانند نرم‌افزار مصباح را از سامانه حج و زیارت دریافت کرده و از مطالب آن بهره ببرند.

حجت‌الاسلام گرجی بیان کرد: امسال استان اصفهان از نظر تعداد جمعیت زائر اربعین در رتبه سوم بعد از تهران و خوزستان قرار دارد و تاکنون نزدیک به 300 هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار دو برابر سال گذشته است.

انتهای پیام
captcha