سفر 60 درصد زائران ایرانی از مهران به عراق/ 2 میلیون ایرانی در عراق هستند
کد خبر: 3849827
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

سفر 60 درصد زائران ایرانی از مهران به عراق/ 2 میلیون ایرانی در عراق هستند

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اربعین کشور از حضور دو میلیون ایرانی در عراق خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ درصد زوار از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین که به همراه دبیر ستاد و رؤسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در فرودگاه ایلام با عنوان این خبر که تاکنون ۶۰ درصد زوار از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر کرده‌اند، گفت: الان مرز مهران یکی از مرزهای مهم کشور برای تردد زوار است و در این راستا خدمات مسئولان استان به ویژه استاندار ایلام در مقوله اربعین بی‌نظیر و شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: علی‌رغم استقبال کم‌نظیر زوار از مرز مهران، خوشبختانه در این مرز مشکل خاصی نداشتیم و تاکنون تردد به صورت طبیعی صورت گرفته است.


رئیس ستاد اربعین کشور گفت: امروز به اتفاق مسئولانی که کار اربعین را دنبال می‌کنند، در زمینه رفت و آمدها در مرز مهران نشست ستاد اربعین را برگزار می‌کنیم. در این جلسه در زمینه بررسی وضعیت و امکانات مواکب و تدارکات ایجاد شده احیانا نیازمندی‌ها و همچنین چگونگی بازگشت زوار و وضعیت حمل و نقل بحث و گفت‌وگو می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه از دیدار با مسئولان کشور عراق خبر داد و گفت: در این سفر با مسئولان آن طرف مرز عراق هم هماهنگی شده دیداری داشته باشیم و در ارتباط با برگشت زوار و رفت و آمد زوار در دو طرف مرز گفت‌وگو و مذاکره خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز گذشته روند تردد زواری که از طریق مرز عبور کرده‌اند و وارد کشور شده‌اند تقریبا در شرایط نزدیک بهم بوده و در روزهای آینده علیرغم اینکه تعداد زیادی از زوار در حال برگشت هستند نیاز به هماهنگی دارند که این زوار به سلامت برگردند.

ذوالفقاری در پایان گفت: در حال حاضر دو میلیون زائر در داخل کشور عراق هستند و امیدوارم با همکاری زوار و مسئولان ذی‌ربط بتوانیم خدمات‌دهی مناسب ارائه دهیم و همگی به سلامت به کشور باز گردند.

انتهای پیام
captcha