«حب الحسین یجمعنا»؛ کانون گردهمایی نیروهای مخلص در مقابل جبهه استکبار و ارتجاع
کد خبر: 3849638
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد:

«حب الحسین یجمعنا»؛ کانون گردهمایی نیروهای مخلص در مقابل جبهه استکبار و ارتجاع

گروه سیاسی ــ عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شکل‌گیری شبکه و جبهه مقاومت جهانی به منزله یکی از آثار مهم راهپیمایی اربعین، گفت: امروز ملت‌های ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن دایره و شبکه به هم‌پیوسته‌ای را براساس «حب الحسین یجمعنا» شکل داده‌اند و همه حول این محور کنار هم قرار گرفته‌اند و در مقابل دشمن به مثابه ید واحده عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش راهپیمایی اربعین در تولید قدرت برای جهان اسلام و بر هم زدن سناریوهای دشمن در منطقه گفت: اربعین نماد صبر و مقاومت است و مکتب امام حسین(ع) زمانی به کمال و اوج خود دست یافتد که اربعین قیام ایشان فرارسید و اهل بیت آن حضرت از شام مراجعت کردند و با رسوا ساختن بنی‌امیه عازم کربلا و بعد مدینه شدند.

اربعین نشان داد مقاومت جواب می‌دهد

وی ادامه داد: بازگشت این کاروان به مدینه در ادامه به برپایی یک نهضت و قیام ضد اموی در این شهر منجر شد که به خون‌خواهی امام حسین(ع) انجام گرفت و سپس در جریان حره یزید به مدینه لشکرکشی کرد و جنایات فراوانی مرتکب شد و با حمله به خانه خدا حکومت یزید کاملاً فروپاشید. این حملات و جنایات حکومت یزید در واقع به خاطر مشاهده آثار قیام سید‌الشهدا(ع) بود که مردم را بیش از پیش با واقعیت یزید و حکومت او آگاه کرده بود و یک مقاومت جمعی را در مقابل امویان شکل داده بود. ‌

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: اربعین نشان داد که مقاومت در مقابل مستکبران جواب می‌دهد و نباید از هیمنه قدرت‌های پوشالی ترسید. به عبارتی هرچند پیروان جبهه حق در آن زمان اندک و عده جبهه دشمن زیاد بود، اما محتوای پیام جبهه حق در صورت انتقال درست به مردم می‌تواند جبهه باطل را مضمحل کند.

اربعین تمییز جبهه مخلصان از غیرمخلصان است

وی با بیان اینکه این بیانگر همان ظرفیت تمدن‌آفرین اربعین است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید فرمودند، گفت: اربعین محل گردهمایی همه نیروهای مخلص است که غیرمخلصان را از این صحنه خارج می‌کند و با وحدت‌آفرینی میان مجموعه نیروها و جریان‌های حق‌طلب از اقصی نقاط عالم تمدن اسلامی را در پناه پیام اربعین پایه‌ریزی می‌کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: کما اینکه اکنون در منطقه شاهد شکل‌گیری شبکه و جبهه مقاومتی هستیم که جبهه استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای قادر به مقابله با آن نیست و آن‌ها همه طرح‌ها و برنامه‌های خود را بر باد رفته می‌بینند. امروز ملت‌های ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن دایره و شبکه به هم‌پیوسته‌ای را براساس «حب الحسین یجمعنا» شکل داده‌اند و همه حول این محور کنار هم قرار گرفته‌اند و در مقابل دشمن به مثابه ید واحده عمل می‌کنند.

هراس مثلث خبیث عبری ـ عربی ـ غربی از پیام مقاومت اربعین

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امروز هراس آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعان منطقه تنها از ایران نیست، بلکه نگرانی این مثلث خبیث از آن است که کل منطقه و حتی برخی نیروهای خارج منطقه علیه آنها اقدام کنند. لذا پیام امام حسین(ع) و اربعین آن است که مقاومت راهکار اصلی غلبه بر جبهه استکبار و ارتجاع است و خداوند طبق وعده الهی نصرت خود را بر اهل حق اعطا می‌کند.

وی یادآور شد: تجربه تاریخی نیز نشان داده هر جا اهل حق و به ویژه مسلمانان مخلصانه وارد صحنه شدند به پیروزی رسیدند و اگر ما اخلاص خود را حفظ کنیم خداوند به برکت خون پاک امام حسین(ع) و یارانش تمدن نوین اسلامی را محقق خواهد کرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: به عبارتی اربعین امام حسین(ع) این پیام را در خود دارد که پیروان ایشان می‌توانند این وعده الهی را عملیاتی کنند و با تکیه بر صبر و مقاومت این پرچم را به دست امام زمان(عج) سپرده و مستضعفان را بر مستکبران برتری بخشند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان تأکید کرد: دشمن هم البته به خوبی پیام این حضور عظیم بیست میلیونی را دریافت کرده و به همین دلیل هر ساله در آستانه راهپیمایی اربعین توطئه و فتنه جدید مذهبی و قومیتی را رقم می‌زند، اما تا اربعین و حضور سیل عظیم مردم در این مراسم آغاز می‌شود وحدت و انسجام شکل گرفته میان اقشار مردم از مذاهب و ادیان و ملیت‌های گوناگون همه این طرح‌های تفرقه‌افکن را به شکست می‌کشاند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha