مؤمنین روز اربعین برای جلوه اخلاص و مودت آماده شوند
کد خبر: 3848829
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

مؤمنین روز اربعین برای جلوه اخلاص و مودت آماده شوند

دیگر رسانه‌ها ـ آیت الله العظمی وحید خراسانی گفتند: همه مؤمنین روز اربعین آماده بشوند برای جلوه اخلاص، مودّت و تسلیت به حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان بعد از درس خارج فقه خود به مناسبت اربعین حسینی ابراز داشتند: حدیث صحیح السند است: عَلاماتُ المؤمنِ خَمسٌ… آخر، زیاره الاربعین. این اربعین غوغاست. مطاف جمیع انبیاء و مرسلین علیهم السلام است.

ایشان افزودند: در حدیث صحیح السند آمده است ابوحمزه ثمالی در زمان حکومت آل مروان برای زیارت مهیا شد. وقتی رسید به کربلا، راهش ندادند. زائر گفت چرا؟ گفتند: موسی بن عمران حاجتی داشته و از خدا تقاضا کرده است، امشب حرم قُرق برای موسی بن عمران است.

آیت الله وحید خراسانی بیان کردند: «مَنْ زَارَ قَبْرَ الحسین کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِهِ» کربلا شده عرش خدا و زیارت او زیارت ذات خداست. لایدرک و لایوصف. ان شاء الله همه مؤمنین روز اربعین آماده بشوند برای جلوه اخلاص، مودّت و تسلیت به حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه.

سپس ایشان در پاسخ به سوال یکی از حضار که بیان داشت:ما که در موکب هستیم زوار سوال می‌کنند که ما به چه نیتی به زیارت برویم و چه دعایی کنیم؟ گفتند: دعا برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه.

اما توصیه، هم زنان و هم مردان به نیابت حضرت رضا علیه السلام به زیارت بروند که اجرشان لایعد و لایحصی.
در مسیر پیاده روی سوره توحید بخوانند و هدیه به امام زمان عجل الله تعالی فرجه نمایند.

اهمیت سوره توحید این است که در این سوره اسمی است که در تمام قرآن نیست و آن اسم صمد است. اشتمال این سوره بر کلمه «هو» کافی است برای عظمت و اهمیت مطلب. قل هو الله الاحد. “هو”، “الله”، “احد” و “صمد” ارکان اربعه اسماء الله است.

انتهای پیام
captcha