اهل بیت(ع) منشاء اتحاد و وحدت در جهان هستند
کد خبر: 3848631
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۶

اهل بیت(ع) منشاء اتحاد و وحدت در جهان هستند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اهل بیت(ع) منشاء اتحاد و وحدت در جهان هستند و کسی که در نهایت پرچم دین را در جهان برخواهد افراشت، سید و از نسل رسول خداست.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، 16 مهرماه در همایش شجره‌ طیبه «سادات» که با موضوع اهل بیت(ع) محور وحدت در تالار شادی دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: بحث سادات به زمان حضرت ابراهیم باز می‌گردد.
وی افزود: قرار گرفتن در لوای حکومت الله خواسته دین از هر فردی است که در این راستا برای هدایت انسان در این مسیر نیاز به وجود افرادی است که این بستر را برای آنان فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه خداوند متعال بر احترام و تکریم سادات تاکید دارد، عنوان کرد: محبت در حق اهل بیت و سادات باید ابراز شود و هدف و فلسفه این همایش ابراز محبت و ارادت به سادات است.
وی بخشش را از ویژگی‌های شاخص سادات دانست و بیان کرد: سادات همواره اهل بخشش هستند و در کمک همیشه گوی سبقت را از دیگران می‌گیرند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: نیمی از خمس سهم سادات است و این سهم باید در اختیار آنها قرار گیرد و این مسئله که سادات نیاز دارند یا خیر، نباید ملاک قرار گیرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی به دست یکی از فرزندان سادات به پیروزی رسیده و تداوم انقلاب هم با وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان خیر کثیر بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اعلام اینکه همه دنیا باید زیر چتر دین اسلام قرار گیرد و این مسیری است که با یاری خدا محقق می‌شود، اعلام کرد: امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی سادات نقش تعیین‌کننده‌ای در ارشاد و هدایت مردم دارند.
وی افزود: اهل بیت(ع) منشاء اتحاد و وحدت در جهان هستند و کسی که در نهایت پرچم دین را در جهان برخواهد افراشت، سید و از نسل رسول خداست.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه دین با دست سادات تقویت می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که سادات در این مسیر هستند باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند چراکه نگاه به صورت سادات عبادت است و خداوند به همه کسانی که به سادات احترام‌ می‌گذارند، نگاه احترام‌آمیزی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه حرکت ساداتی که امروز توسط مجمع تقریب مذاهب شکل گرفته حرکت ارزشمندی است، افزود: این حرکات است که می‌تواند ما را به اهداف مان خواهد رساند.
وی اربعین را نماد عشق مسلمانان به اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: امروز دشمنان از این ارادت و عشق به اهل بیت در هراس هستند و به همین دلیل دست به توطئه‌های مختلفی می‌زنند تا جلوی این حرکت عظیم را بگیرند هر چند موفق نخواهند شد.

انتهای پیام
captcha