تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در پیاده‌روی اربعین در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3848156
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در پیاده‌روی اربعین در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) برگزار شد و در این نشست، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 15 مهرماه تحت‌الشعاع برگزاری نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) بود که در این نشست، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخن پرداخت.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «نزار قطری برای اربعین خواند»، «هشدار آیت‌الله سیستانی به دست‌اندرکاران طرح غربالگری مادران باردار»، «هشدار مجمع جهانی اهل‌بیت به رئیس جمهور کومور»، «اینفوگرافیک| اهمیت راهپیمایی اربعین در کلام رهبر معظم انقلاب»، «نائب‌الشهید در اربعین به‌روایت میثم مطیعی»، «خادمی زائران اربعین را با اپلیکیشن فانوس تجربه کنید» و «کوروش زارعی: عدم سکوت در برابر ظلم پیام «المسیح فی الطف» برای مردم عراق و سوریه» هستند.
«عدم سکوت در برابر ظلم پیام «المسیح فی الطف» برای مردم عراق و سوریه» عنوان خبری است که مربوط به مصاحبه تسنیم با کوروش زارعی، کارگردان تئاتر «المسیح فی الطف» می‌شود. در بخش‌هایی از این مصاحبه آمده است: «المسیح فی الطف» یا همان مسیح در سرزمین کربلا، قصه دیر معروف در حلب است؛ به این صورت که در سال 61 هجری کاروان اسرا از کوفه به سمت شام حرکت می‌کند و شب به حلب می‌رسد، در نزدیکی حلب دیری است که فرماندهان کاروان تصمیم می‌گیرند شب را تا صبح در آن سپری کنند و صبح عازم شام شوند. در آنجا راهبه‌ای است که وقتی متوجه می‌شود، فرماندهان این سپاه در صندوقی که حمل می‌کنند سر مبارک امام‌حسین (ع) را گنجانده‌اند، حاضر است تمام اموال و ثروت خودش را به آنها ببخشد تا یک شب تا صبح سر را در اختیار داشته باشد و با آن راز و نیاز کند؛ سرانجام بعد از بحث‌ها و جدل‌های فراوان بین فرماندهان کاروان و راهبه، آنها متقاعد می‌شوند که سر را در اختیار راهبه قرار دهند و او شب تا سحر با سر مبارک راز و نیاز می‌کند. همین موضوع سرآغاز تحولی بزرگ در شخصیت راهبه می‌شود. به‌طوری‌که به اسلام می‌گراید. البته ما مسلمان شدن راهبه را نشان نمی‌دهیم؛ اما شخصیت‌پردازی او در انتهای نمایش به‌گونه‌ای است که مخاطب متوجه می‌شود او در پی این ماجرا متحول شده است.
وی افزود: ما در «المسیح فی الطف» نگاه و رویکردی امروزی داریم، یعنی سعی کردیم این قصه تاریخی را امروزی کنیم که برای مردم امروز قابل‌ لمس باشد؛ چراکه امام‌حسین(ع) به‌عنوان حقیقت همیشه زنده و خورشید تابناکی در مقابل ظلم قد علم و از حقانیت مظلوم دفاع می‌کند که این موضوع در نمایش ما دیده می‌شود. ضمن اینکه در این نمایش مسائلی که امروز در اطراف ما در میان مردم خاورمیانه و امت مسلمان وجود دارد؛ یعنی نسل‌کشی‌ها و جنایت‌های شنیع، مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین صرفاً قصه تاریخی را روایت نمی‌کنیم؛ بلکه در کنارِ آن قصه قدیمی، مسائل امروز جهان را نیز مطرح می‌کنیم. به این صورت که استکبارها و استثمارهای صاحبان زور و ظلم و نسل‌کشی‌هایی را که در خاورمیانه رقم می‌زنند، نقد می‌کنیم و به جهان بشریت آگاهی می‌دهیم.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «پیکر مرحوم محمد‌زاده در جوار امام هشتم آرام گرفت»، «اسکان ۱۰ هزار زائر اربعین توسط اوقاف در مرز پاکستان/ فعالیت بیمارستان اوقاف در عمود ۶۵۰»، «تلاوتی از مرحوم محمد‌زاده محضر رهبر معظم انقلاب» و «نعمتی که با آن از دوزخ نجات می‌یابیم/ پرتگاهی از آتش عاقبت تفرقه‌افکنان بین امت» هستند.
خبر «اسکان ۱۰ هزار زائر اربعین توسط اوقاف در مرز پاکستان/ فعالیت بیمارستان اوقاف در عمود ۶۵۰» مربوط به سخنان حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است که در بخش‌هایی از آن آمده است: در دهه اول محرم چند برنامه توسط سازمان اوقاف برگزار شد که مهمترین آن اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی بود که در ۳۰۴۹ بقعه متبرکه امامزادگان کشور با حضور ۲۲۱۲ مبلغ برگزار شد که طی آن ۸۳۷ خیمه معرفت برپا شد.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه پیاده‌روی اربعین را یکی از فرصت‌های بزرگ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: موضوع زیارت امام حسین(ع) موضوعی است که همواره مورد توجه مردم و مورد تأکید بزرگان بوده است و در این خصوص هزاران حدیث در فضیلت زیارت امام حسین(ع) بیان شده است، اما زیارت اربعین با فضیلت‌ترین زیارات است و اولین زائر حضرت زینب سلام الله علیه بوده که طبق روایات در روز اربعین در کربلا در سر مزار امام حسین علیه السلام حضور پیدا کرد.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «۱۰۳موکب از محل موقوفات و بقاع متبرکه در ۱۰ محور فعال است»، «فراخوان چهارمین دوره جایزه ادبی «ریحانه» منتشر شد»، «شرایط مرزها چگونه است؟»‌، «واکاوی «ادبیات فرادینی» امام موسی صدر در بهبود تعاملات اجتماعی» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «فراخوان جایزه ادبی «ریحانه» منتشر شد» آمده است: چهارمین دوره جایزه ادبی «ریحانه» با هدف تکریم مقام ارزشمند بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) و اشاعه فرهنگ و تربیت فاطمی، آماده پذیرش آثار علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی خواهد بود.
جایزه ادبی «ریحانه» با هدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی فاطمی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی مرتبط با حضرت فاطمه زهرا(س) و ارتقای سطح کیفی شعرهای آیینی، در سه بخش شعر (قالب کلاسیک، آزاد نیمایی و سپید)، شعر کودک و نوجوان و داستان کوتاه برگزار می‌شود.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «معرفی الگوهای موفق فرهنگ و هنر روستا از طریق کانون‌های مساجد» و «تنها رهگشای مطالعات دینی استفاده از دستاوردهای معاصر است» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی» و «محبوب‌ترین عمل نزد خداوند چیست؟» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تسنیم، المیزان را به یک گفتمان قرآنی در سطح جهان اسلام تبدیل کرد» و «حال تعلیم قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش خوب نیست» هستند.
خبر «تسنیم، المیزان را به یک گفتمان قرآنی در سطح جهان اسلام تبدیل کرد» مربوط به سخنان حجت‌الاسلام مرتضی واعظ جوادی است که در دیدار با اساتید و دانش پژوهان مرکز تخصصی تفسیر اسراء مرکز اراک ایراد شده است. در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: شکل‌گیری این گونه نهادهای علمی و قرآنی برای حوزه‌های علمیه نوید مبارکی است و این هم از ثمرات شجره طوبایی است که حضرت آیت‌الله جوادی آملی پرچمداری آن را بر عهده داشتند و از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون این پرچم را با تمام قوّت و شدّت در دست دارند و با همه وجودشان قرآن را به یک گفتمان علمی، فرهنگی، دینی و معنوی برای جامعه و نظام اسلامی مبدّل کردند که البته سهم و جایگاه استادشان حضرت آیت‌الله علامه طباطبایی در این میان، در نزد خدای عالم محفوظ است.
وی ادامه داد: تفسیر المیزان کار بسیار سترگی بود که هنوز ابعاد بسیاری از آن ناشناخته است یعنی حقیقتا اینکه المیزان چه نقشی برای حیات دینی و معرفتی ما دارد، هنوز مشخص نشده است و الحمدلله این نیت خیر مرحوم علامه طباطبایی استمرار پیدا کرد و با حیات علمی حضرت آیت‌الله جوادی آملی قرین شد تا این اتفاق مبارک رخ دهد و به وسیله ایشان، المیزان به متن جامعه بیاید.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «کتابی که آغاز یک انقلاب در مطالعات میان‌رشته‌‌ای است»،‌ «منشا بسیاری از آئین‌های عزاداری، صوفیه بودند»، ««معنویت بی‌سامان» در بازار کتاب»،‌ «دوستی: چرا کتابفروشان به جای «ملت عشق» زندگی سلمان را ارائه نمی‌کنند؟» و «توزیع رایگان «دوستم امام حسین(ع)» در اربعین» هستند.

انتهای پیام
captcha