روحیه اخلاص در حماسه اربعین کمرنگ نشود
کد خبر: 3847773
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

روحیه اخلاص در حماسه اربعین کمرنگ نشود

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: انفاق با اجبار و اصرار و با گریه در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد، اما در اربعین با محوریت حب الحسین(ع) صورت می‌گیرد و نباید اجازه دهیم این روحیه مخلصانه مورد تهدید قرار گیرد.

روحیه اخلاص در حماسه اربعین کمرنگ نشودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز 14 مهرماه در هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: انفاق با اجبار و اصرار و با گریه در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد، ولی در اربعین با محوریت حب الحسین(ع) صورت می‌گیرد، لذا نباید اجازه دهیم این روحیه مخلصانه مورد تهدید قرار گیرد.

روستا آزاد با بیان اینکه سعه صدر از دیگر مؤلفه‌های مهم  در اربعین است، تصریح کرد: حب امام محور حب‌الله است که در روایات و آیات قرآن وجود دارد، ضمن اینکه حضور در اربعین حتماً در تغییر نگرش و بینش ایرانیان و تقویت روحیه اخلاص آنان مؤثر است، بنابراین اگر بتوانیم زمینه را برای حضور همه ایرانیان علاقه‌مند فراهم کنیم، کاری سازنده و مفید است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برخی تأثیرات فرهنگی اربعین در میان مردم ایران افزود: سال قبل در مصلای قم، 140 هزار نفر از کشورهای دیگر پذیرایی شدند و امسال قرار است 300 هزار نفر پذیرایی شوند که این مسئله از جمله تأثیرپذیری از فرهنگ عراقی‌ها است.

وی افزود: در عراق نماز جماعت، رعایت بهداشت و ... خیلی مرسوم نبوده، اما از جمله آورده‌های این سفر برای عراقی‌ها تقویت همین موضوعات است که شاهد نماز جماعت چند کیلومتری در مسیر پیاده‌روی و تقویت بهداشت در عراق هستیم.

روستا آزاد با اشاره به تولیدات محتوایی فرهنگی تصریح کرد: محتواهای بسیار خوب تولید شده و دوره‌های متعدد برای مبلغان به صورت آفلاین و آنلاین در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ایثار اخلاص محور، صبر و حوصله و گله نداشتن بر کاستی‌ها و همچنین تمرین سعه صدر، سه مؤلفه پیاده‌روی اربعین است، افزود: ایثار و  اخلاص محور مسیر اربعین و موکب‌های این مسیر الگو برای همه حرکت‌ها و رفتارهای بسیار مهم و شایسته و بی‌نظیر است.
روستا آزاد اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی، اعزام مبلغ ویژه کودکان و نوجوانان و توجه به محتوا در مسیر نجف به کربلا از جمله اثرگذاری حضور ایرانیان در پیاده‌روی اربعین بوده و این حرکت سبب تقویت نیکی در میان مردم دو کشور شده است.
انتهای پیام
captcha