38 درصد خانواده‌های تحت حمایت همدان را سالمندان تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3847744
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

38 درصد خانواده‌های تحت حمایت همدان را سالمندان تشکیل می‌دهند

گروه اجتماعی ـ قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان با اشاره به این مطلب که 55 هزار و 340 خانوار در قالب 102 هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: 39 هزار و 129 نفر از این عزیزان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

38 درصد خانواده‌های تحت حمایت همدان را سالمندان تشکیل می‌دهندبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، قاسم یارمحمدی، قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه سالمندان ستون خیمه جامعه به شمار می‌آیند و در فرهنگ ایرانی‌ها از دیرباز مقام و منزلت فراوانی داشته و دارند، ادامه داد: 39 هزار و 129 سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.
یارمحمدی با اشاره به اینکه سالمندی دوره‌ای بسیار حساس از زندگی هر انسان است، دوره‌ای که فرد پس از سال‌ها فعالیت و تلاش در خانواده و جامعه به آن پای می‌گذارد، ادامه داد: 38 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان همدان را سالمندان تشکیل می‌دهند.
قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان گفت: دوران سالمندی شرایط خاصی است که حمایت از این قشر حائز اهمیت است وزنان سرپرست سالمند در اولویت دریافت خدمات قرار دارند.
وی ادامه داد: حمایت‌های مادی و معنوی از سالمندان بی‌بضاعت در قالب خدماتی همچون کمک‌هزینه معیشت، کمک‌هزینه درمانی، اشتغال، مسکن، خدمات فرهنگی، تسهیلات قرض‌الحسنه، خدمات تحصیلی فرزندان، جهیزیه دختران و اردوهای زیارتی انجام می‌شود.
یارمحمدی بیان کرد: در هفته جاری که به نام هفته تکریم سالمندان است، سرکشی از سالمندان زمین‌گیر، تجلیل از سالمندان نمونه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین دوره‌های آموزشی متناسب با شرایط این عزیزان برگزارشده است.
قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان همچنین در پایان یادآور شد 15 نفر از سالمندان به نیابت از سایر افراد عازم سفر زیارتی مشهد مقدس شده‌اند.

انتهای پیام
captcha