مبلغ و رهیافته شیلیایی در قم تشیع شد
کد خبر: 3847388
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
با حضور علما و طلاب ایرانی و غیر ایرانی:

مبلغ و رهیافته شیلیایی در قم تشیع شد

گروه حوزه‌های علمیه – مبلغ و رهیافته شیلیایی و از طلاب جامعةالمصطفی(ص) صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور اساتید و طلاب ایرانی و غیرایرانی حوزه‌های علمیه قم تشیع شد.

به گزارش ایکنا، نماز میت بر پیکر «حجت‌الاسلام خلیل ساحوری»، از فضلای اهل شیلی جامعةالمصطفی امروز، 13 مهرماه،  در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة‌المصطفی(ص)، اقامه شد.

وی مستبصر و تازه‌مسلمان اهل کشور شیلی بود که پدری اسپانیایی‌تبار و کاتولیک و مادری فلسطینی‌الاصل و ارتودوکس داشت. ساحوری بسیار تحت تأثیر فضای انقلاب اسلامی ایران قرار داشت. وی پس از تحقیق و تفحص فراوان، دین اسلام و مذهب شیعه را یافته و پذیرفت و پیش از رسیدن به اسلام تحقیقاتش را با بودیسم، یهودیت و زرتشت شروع کرده و برای تحصیل به ایران سفر کرده بود.

یادآور می‌شود، تدفین آن مرحوم ساعت 16 امروز در گلزار شهدای قم برگزار می‌شود. همچنین به همین مناسبت، مراسم بزرگداشتی پس از نماز مغرب و عشا در مؤسسه نسیم رحمت، واقع در خیابان شهید صدوقی، خیابان مهدیه، پلاک ۷۵ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha