گزارش ایکنا از آئین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3846968
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

گزارش ایکنا از آئین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد و طی آن از برگزیدگان رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و کتابت قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

گزارش ایکنا از آئین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به اصفهان، مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان صبح امروز 11 مهرماه در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این‌ مراسم حمیدرضا مقدسی از استان قم و نفر اول این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه سرود ملی کشورمان در سالن محل برگزاری مراسم طنین انداز شد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، به بیان سخنانی پرداخت. وی در صحبت های خود از تمام دست‌اندرکاران مسابقات سراسری قرآن و دستگاه‌هایی که در برگزاری این دوره از مسابقات اوقاف و امور خیریه، استان اصفهان را یاری کرده‌اند، قدردانی کرد. تقدیر از رسانه‌ها مجازی و مکتوب استان اصفهان که این مسابقات را پوشش داده اند، بخش دیگری از صحبت‌های مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بود.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان اولین دوره از مسابقات کتابت قرآن کریم تقدیر به عمل آمد. بدین ترتیب مجید سعیدکافی در بخش کاتبان فاخر و محمد پورقلی زاده در بخش کاتبان جوان رتبه‌های اول را به دست آوردند. در ادامه نیز سید محمدحسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر و رئیس هیئت مدیره مدرسه کتابت قرآن کریم به ارائه گزارشی کوتاه از این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: فراخوان این مسابقه طی ماه‌های گذشته اعلام و آثاری دریافت شد. در نهایت 28 نفر برای حضور در مرحله کشوری و نگارش حضوری یک صفحه از قرآن کریم انتخاب شدند.

وی افزود: این افراد روز چهارشنبه دهم مهرماه در مسجدجامع اصفهان و در فضایی بسیار زیبا در دو بخش کاتبان جوان و کتابت فاخر به کتابت یک صفحه از قرآن کریم پرداختند. در نهایت نیز برگزیدگان در بخش های شایسته تقدیر و رتبه‌های اول و دوم معرفی شدند.

در ادامه مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مصطفی زمانیان، از اعضای هئیت امنای بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران به بیان سخنانی در مورد وظایف اجتماعی قاریان و تأثیرگذاری‌های اجتماعی آنان پرداخت. وی در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به برگزیدگان این دوره از مسابقات گفت: شما در این لحظه با یک ساعت قبل فرق کرده‌اید و باید ارزش جایگاهی را که از این به بعد در آن قرار دارید بدانید و از آن در پیشبرد اهداف اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی استفاده کنید.

پخش کلیپی از شش روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و قرائت بیانیه هیئت داوران توسط محمدتقی میرزاجانی، رئیس کمیته فنی این دوره از مسابقات بخش دیگری از این‌مراسم بود. در بخش‎هایی از بیانیه هیئت داوران آمده است: «از حضور ارزشمند شرکت‌کنندگان محترم و زحمات همه خادمان و دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات به ویژه حمایت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه، تلاش و فعالیت متراکم و خالصانه بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تشکر نموده و امید دارد در چنین رویدادهای مبارکی که موضوع آن کلام الله است، همه مسئولان و همه نهادها و دستگاه ها یکپارچه و با تمام توان نسبت به تکریم جایگاه و شأن عظیم قرآن عزیز و حاملان قرآن بشتابند».

در ادامه این مراسم به ترتیب از رتبه‌های عالی رشته حفظ کل قرآن‌کریم، رتبه‌های عالی قرائت تحقیق، رتبه‌های ممتاز رشته حفظ کل قرآن و رتبه های ممتاز قرائت تحقیق ‌تجلیل به عمل آمد. در این بخش رضا گلشاهی از خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن کریم و حمیدرضا مقدسی نیز در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه برتر شده و به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران معرفی شدند. همچنین علیرضا بیژنی از استان خراسان رضوی در رشته قرائت تحقیق نیز به عنوان نماینده ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی معرفی شد. (برای مشاهده نفرات برتر این دوره از مسابقات اینجا کلیک کنید).

با پایان یافتن مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان اصفهان، از عصر امروز رقابت‌ها در بخش بانوان آغاز می‌شود و تا روز نوزدهم مهرماه ادامه دارد. بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده است تا رقابت‌های رشته‌های حفظ کل و ترتیل در بخش بانوان به صورت زنده از رادیو قرآن پخش شود. 

انتهای پیام
captcha