بزرگ‌ترین سفره نذری حضرت رقیه‌(س) گسترده می‌شود
کد خبر: 3846400
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
در میدان آیینی امام حسین‌(ع)؛

بزرگ‌ترین سفره نذری حضرت رقیه‌(س) گسترده می‌شود

گروه جامعه ــ بزرگ‌ترین سفره نذری حضرت رقیه‌(س)، پنجشنبه ۱۱ مهرماه، مصادف با چهارم صفر در میدان آیینی امام حسین‌(ع) برپا می‌شود.

‌‌به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲، مصطفی بیات، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای عترت از برپایی بزرگ‌ترین سفره حضرت رقیه‌(س) با حضور جمع کثیری از مردم پایتخت خبر داد و گفت: این مراسم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه بنت الحسین‌(ع) با حضور گسترده مردم شهر تهران و دختران ۳ تا ۱۰ سال، روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه، مصادف با ۴ صفر ۱۴۴۱ در میدان آیینی امام حسین‌(ع) برپا می‌شود.

وی درباره جزئیات برگزاری این برنامه گفت: این برنامه با اجرای مجید یراق‌بافان، مدیحه‌سرایی حمید علیمی، شعرخوانی وحید قاسمی و شاعر خردسال مهدیار خراسانی و اجرای نمایش آیینی شهادت حضرت رقیه‌(س) برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای عترت ضمن اشاره به اینکه اجرای این مراسم از سال ۹۲ از شهر مقدس قم آغاز و در سال‌های بعد نیز در ۳۰ نقطه از شهر‌ها و کشور‌های دیگر برگزار شده است، گفت: امسال نیز این ویژه‌برنامه با گستراندن سفره به طول هفت هزار متر به صورت همزمان در ۲۵۰ نقطه در سراسر جهان و کشورمان با نیت تعجیل در فرج حجت بن الحسن‌(عج) برگزار می‌شود. از‌ جمله مراکز برگزاری این آیین می‌توان به حرم مطهر امام رضا‌(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، حرم مطهر حضرت زینب‌(س)، بین‌الحرمین کربلای معلا و مراکز اسلامی کشور‌های اروپایی اشاره کرد.
 
بیات در پایان گفت: در این مراسم به همه دختران سه تا ۱۰ سال حاضر در مراسم بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شود و از حاضرین نیز به سبک موکب‌های اربعین پذیرایی می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشا به میدان آیینی امام حسین‌(ع) مراجعه کنند.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
captcha