ایمان به هدف با چه میزانی سنجیده می‌شود؟
کد خبر: 3845833
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

ایمان به هدف با چه میزانی سنجیده می‌شود؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رجایی خراسانی، سخنران بعثه مقام معظم رهبری، گفت: جانبازی و فداکاری نشانه ایمان به هدف است و پیوسته می‌توان با میزان فداکاری اندازه ایمان و اعتقاد انسان را به هدف تعیین کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رجایی خراسانی، سخنران بعثه مقام معظم رهبری، هفتم مهرماه در جمع زائران ایرانی در آستان مقدس حسینی، گفت: جانبازی و فداکاری نشانه ایمان به هدف است و پیوسته می‌توان با میزان فداکاری اندازه ایمان و اعتقاد انسان را به هدف تعیین کرد.
وی افزود: در حقیقت عالی‌ترین محک و صحیح‌ترین مقیاس برای شناسایی میزان اعتقاد یک فرد، میزان گذشت او در راه هدف است. قرآن این حقیقت را در یکی از آیات خود به این صورت بیان کرده است: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ؛ در حقيقت مؤمنان كسانى‏‌اند كه به خدا و پيامبر او گرويده و ديگر شک نياورده و با مال و جانشان در راه خدا جهاد كرده‏‌اند اينان‌اند كه راست‌‌كردارند» (آیه 15/ حجرات).
سخنران بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: جنگ احد بهترین محک برای شناختن مؤمن از غیرمؤمن و عالی‌ترین مقیاس برای تعیین میزان ایمان بسیار از مدعیان ایمان بود. فرار گروهی از مسلمانان در این جنگ چنان تأثیرگذار بود که زنان مسلمانی که در پی فرزندان خود به صحنه جنگ آمده بودند و گاهی مجروحان را پرستاری می‌کردند و تشنگان را آب می‌دادند، مجبور شدند که از وجود پیامبر(ص) دفاع کنند.
یادآور می‌شود؛ مراسم تبیین سیره عملی ائمه معصومین(ع) و ذکر سالار شهیدان هر روز صبح پس از اقامه نماز جماعت، در صحن حرم مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار می‌شود.
علی مشیری‌نیا
انتهای پیام
captcha