شأن طلاب در ارائه خدمات به آنان حفظ شود
کد خبر: 3845411
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
آیت‌الله‌ وحید خراسانی:

شأن طلاب در ارائه خدمات به آنان حفظ شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وضعیت معیشتی طلاب، حفظ کرامت و شأن طلاب را به‌عنوان سربازان حضرت حجت(عج) خواستار شد.

شان طلاب در ارایه خدمات به آنان حفظ شودبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، مرجع تقلید شیعیان، امروز، 6 مهر در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات با قدردانی از فعالیت‌های این مرکز نسبت به اهمیت کار خدمت به طلاب و سربازان امام زمان(عج) بیان کرد: این کار شما که خدمت به سربازان امام زمان(عج) است، از افضل قربات است و خدمت به حوزه‌های علمیه که اساس مذهب و دین است، عندالله ماجور است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معیشتی طلاب، حفظ کرامت و شأن طلاب را به‌عنوان سربازان حضرت حجت(عج) خواستار شدند.

این مرجع تقلید در پایان بر تعظیم شعائر ایام ماه محرم و فاطمیه در حوزه‌های سراسر کشور تأکید کرد و افزود: اگر آن خدمت انجام شد و این عمل احیای شعائر حسینی و فاطمی صورت گرفت، اجرتان با خود حضرت ولی‌عصر خواهد بود و ما هم به نوبه‌ خود، هر کاری را که از عهده برآید، دریغ نمی‌کنیم.

اولویت خدمت به حوزویان فعال

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله‌الحسین(ع) و گرامیداشت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت و اهداف حوزه است گفت: بر اساس این رویکرد تلاش می‌کنیم آنهایی که نقش بیشتری در انجام وظیفه و رسالت طلبگی و حوزوی دارند در بهره‌مندی از خدمات در اولویت باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: حمایت از طلاب مناطق محروم که ایثارگرانه در این مناطق خدمت می‌کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در راستای رویکرد هدفمندی خدمات است.

وی گفت: تکریم معمرین و از کارافتادگان که دیگر توان ندارند برای خدمت تلاش کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات است و برای همین منظور مدیران مراکز خدمات به صورت دوره‌ای با آنها دیدار می‌کنند و احوالشان را می‌پرسند.

ربانی بیان کرد: در تلاشیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ویژه خانواده‌های روحانیون، آنها حرفه‌ای را یاد بگیرند تا حداقل بتوانند هزینه‌های زندگی خود را کم کنند و به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند، گفت: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آنها توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: برگزاری اردوهای خانوادگی با هدف تحکیم و تعالی بنیان خانواده، کارگاه‌های مشاوره ویژه زوج‌های جوان طلبه و همایش تلبس جهت آشنایی خانواده‌ها طلاب تازه تلبس با شرایط تعمم از دیگر برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات برای خانواده‌ها است.

انتهای پیام

captcha