«راه ابریشم» شرایط رشد اقتصادی متوازن در دنیا را ایجاد کند
کد خبر: 3844203
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
در افتتاحیه اجلاس جهانی «راه ابریشم» مطرح شد؛

«راه ابریشم» شرایط رشد اقتصادی متوازن در دنیا را ایجاد کند

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان شعبانی با تأکید بر اینکه نظام اقتصادی ما منطبق بر منطق دینی و وابسته به تعاملات است، گفت: راه ابریشم باید شرایط رشد اقتصادی متوازن در دنیا را ایجاد کند، ایران شرایطی دارد که می‌تواند زمینه‌ساز این رشد هم برای خود و هم برای سایر کشورها شود.

«راه ابریشم» شرایط رشد اقتصادی متوازن در دنیا را ایجاد کندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، اسلامی امروز 1 مهرماه در افتتاحیه اجلاس جهانی راه ابریشم، با اشاره به در نظر گرفتن تهدیدهای ظالمانه علیه ایران، اظهار کرد: این تهدیدهای ظالمانه علیه ایران امروز منطق بشر دنیا است، کشورهای عضو این اجلاس با همراهی نیز مورد تحریم قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه راه ابریشم باید شرایط رشد اقتصادی متوازن در دنیا را ایجاد کند، ابراز کرد: ایران شرایطی دارد که می‌تواند زمینه‌ساز این رشد هم برای خود و هم برای سایر کشورها شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه نظام اقتصادی ما منطبق بر منطق دینی و وابسته به تعاملات است، گفت: ما اهل تعامل هستیم البته این تعامل منطبق بر آموزه‌های الهی است، فرهنگ کشور ما نیز برگرفته از آموزه‌های دینی است که با فطرت انسان منطبق است و ما معتقد هستیم که فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با فطرت بشری همخوانی دارد و عقل بشری آن را می‌پذیرد.
وی ادامه داد: نقطه اشتراک همه ما انسان‌ها فطرت است، اگر زمینه‌ای فراهم شود که دنیا فرهنگ و آموزه‌های دینی ما را بشنود از آن دفاع خواهد کرد، ای کاش شرایطی ایجاد می‌شد تا بتوانیم حرف‌های خود را که عقلانی است به دنیا برسانیم، اما متاسفانه فضای برخی رسانه‌های دنیا مانع این اتفاق می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه همدان دارای 3500 سال تجربه تمدن و 1500 سال پایتخت حکومت مادها بوده است، یادآور شد: در گردشگری باید به این نکته توجه کنیم که فرهنگ خود را القا کنیم و در عرصه فرهنگی تعاملات سازنده با دنیا صورت بگیرد.
امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این افتتاحیه اظهار کرد: امیدواریم احیای فرهنگ ایرانی و گفت‌وگوی ادیان که در این اجلاس صورت می‌گیرد استمرار پیدا کند و همدان به عنوان یک استان اثرگذار که دارای 1800 جاذبه توریستی است بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.
خجسته افزود: انتظار ما از دبیر کل سازمان یونسکو این است که برای ثبت جهانی همدان اقدامات لازم را در نظر بگیرند، همدان بعنوان پایتخت تاریخ و تمدن و پایتخت 1500 ساله ایران قابلیت ایت ثبت را دارد.
انتهای پیام

captcha