رقابت ۴۵۰ نفر در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور
کد خبر: 3843233
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

رقابت ۴۵۰ نفر در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه قم گفت: 450 نفر از برترین دانشجویان قرآنی از دانشگاه‌های سراسر کشور در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان که به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رقابت ۴۵۰ نفر در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشوربه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره قرآنی دانشجویان سراسر کشور، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم دیشب 27 شهریورماه در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی با اشاره به رقابت 450 نفر از نخبگان قرآنی در سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، گفت: این جشنواره تاکنون در استان‌های مختلف برگزار و از طرف وزارت علوم دنبال شده‌ و امسال نیز مسئولیت برگزاری این جشنواره به عهده دانشگاه قم است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی اکثریت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ با قرآن کریم مانوس هستند، افزود: پیش از انقلاب بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها توانایی قرائت قرآن را نداشتند.

دیرباز با اشاره به ورود به 40 سالگی تاسیس دانشگاه قم بیان کرد: برای این دانشگاه افتخار است که در چهلمین سال تاسیس خود میزبان رقابت قرآنی با حضور دانشجویان سراسر کشور است.

11مهرماه؛ اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم بیان کرد: سی و چهارمين دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجويان سراسر كشور در ۳۴ رشته در شش بخش آوايی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری  و در سه مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول در سطح دانشگاهی و مرحله دوم در منطقه و مرحله سوم در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰ نفر از نخبگان قرآنی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دهم و يازدهم مهرماه در اين دوره از مسابقات حضور دارند، گفت: مراسم اختتاميه اين دوره از جشنواره نيز روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه با حضور آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شیعیان و برخی مسئولان استانی و حوزوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha