پیش‌بینی توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا میان زائران اربعین
کد خبر: 3842967
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

پیش‌بینی توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا میان زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: طی ساخت آشپزخانه در قدمگاه ابراهیم قتال(ع) در مرز مهران پیش‌بینی می‌شود روزانه ۱۰ هزار پرس غذا میان زوار اربعین حسینی توزیع شود.

پیش‌بینی پخت و توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در بین زائران اربعین حسینی
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 27 شهریور‌ماه، اظهار کرد: آشپزخانه دائمی در محل قدمگاه امامزاده سید ابراهیم قتال‌(ع) در مرز مهران در راستای پخت‌وپز غذای برای ارائه به زوار حسینی در ایام اربعین احداث می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این آشپزخانه در جوار مسجد بانو در 2 کیلومتری پل زائر و مابین مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی مهران دایر می‌شود، ابراز کرد: این آشپزخانه در مساحتی 300 مترمربعی با مصالح و سازه سبک در عرض یک ماه و قبل از ایام اربعین حسینی ساخته و تجهیز می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه 10 هزار پرس غذا در این آشپزخانه پخت و از طریق موکب‌های این سازمان در مرز مهران بین زوار اربعین حسینی توزیع شود، گفت: این آشپزخانه از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه و جمع‌آوری کمک و نذورات مردمی و بقاع متبرکه موقوفه به نام اربعین و امام حسین(ع) ساخته می‌شود.
 
عزیزی با بیان اینکه هزینه‌های پخت غذا در این موکب نیز از طریق نذورات مردمی و همچنین بقاع متبرک استان‌های معین ایلام تأمین می‌شود، یادآور شد: موکب‌های اربعین حسینی بقاع متبرکه شاخص استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، سمنان، گلستان، گیلان و خراسان شمالی در مرز بین‌المللی مهران در ایام اربعین حسینی پذیرای زوار خواهند بود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته آشپزخانه موقت در قدمگاه امامزاده ابراهیم قتال‌(ع) دایر شده بود، اظهار کرد: همچنین در بقاع متبرکه شاخص و در مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی منتهی به مرز مهران کار اسکان و پذیرایی از زائران عتبات عالیات با حضور اقشار مختلف مردم و کمک خیران و نذورات مردمی انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha