افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور
کد خبر: 3842769
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور

گروه فعالیت‌های جهادی ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور خبر داد.

افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین افتتاح ۱۲۰ مدرسه و ارسال ۲۵۰ هزار کیف و بسته نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی صبح امروز سه‌شنبه، ۲۶ شهریورماه، با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیران بنیاد برکت و جمعی از خیران در چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت، در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه بنیاد برکت به عنوان یکی از بازوان پرتوان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه ارزش‌آفرین اجتماعی و محرومیت‌زدایی است، گفت: بنیاد در طول عمر ۱۲ ساله خود در مجموع ستاد حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال را در ۵۱ هزار و 350 پروژه مصرف و سرمایه‌گذاری کرده است. ارزش واقعی، عملیاتی و اثربخشی این عدد حداقل پنج برابر آنچه بنیاد در راستای راهبردهای ستاد انجام می‌دهد است؛ لذا فعالیت‌های ما به نوعی است که سایر مجموعه‌ها را هم به حرکت درمی‌آورد. این فعالیت‌ها باعث متمرکز شدن سایر کارهای خیر می‌شود و بنیاد آن را مدیریت می‌کند که منابع سایر بخش‌ها را هم به دنبال دارد.

در بخش دیگری از این مراسم محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اظهار کرد: وجود مبارک امام حسین(ع) نعمتی بزرگ برای بشریت است و اگر قرار است حضرت وارث انبیا و اوصیا باشند، معنایش این است که همه انبیا و اولیا در این رده قرار می‌گیرند، یعنی تمام برجستگی‌ها و قوت‌های انبیا در امام حسین(ع) قرار گرفته و ایشان قرآن مجسم است. حال چقدر دلنشین است که بتوانیم کودکانمان را در این مسیر تربیت کنیم.

وی افزود: امروز به لحاظ توسعه انسانی از  سال ۲۰۱۸ بسیار بالا هستیم و این یعنی درصد بالایی از دانش‌آموزان ما که به سن مدرسه  رفتن می‌رسند می‌توانند ثبت‌نام کنند. آثار تحول در این نسل با هیچ نسلی قابل قیاس نیست و اگر آموزش ما منجر به تربیت فرد پرسشگر، جسور، خلاق و توانمند در کار تیمی باشد، می‌توانیم کشوری پیشرو داشته باشیم. اما خطری که این بخش را تهدید می‌کند این است که نتوانیم تکنولوژی روز را در اختیار این بخش قرار دهیم و این هدر دادن سرمایه است.

مدارس بنیاد برکت تاکنون دو هزار و ۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در مدارس به بهره‌برداری رسیده برکت نیز بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر است

مخبر ادامه داد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم، مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود و امروز ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس از سوی این ستاد از طریق بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات افتتاح خواهد شد که برای احداث این تعداد مدرسه هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تصریح کرد: بنیاد برکت پیش از این هزار و ۱۱۰ مدرسه با شش هزار و ۶۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده بود که با افتتاح ۱۲۰ مدرسه آماده افتتاح، مجموعه مدارس برکت در سراسر کشور به هزار و ۲۳۰ مدرسه با هفت هزارو ۳۰۴ کلاس درس می رسد. مدارس بنیاد برکت تاکنون دو هزار و ۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در مدارس به بهره‌برداری رسیده برکت نیز بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر است.

برگزاری پویش مشق احسان

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اقداماتی که سال گذشته انجام شد پویش مشق احسان بود که به منظور جمع‌آوری لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند انجام و امسال نیز این پویش اجرا شد، گفت: البته سال گذشته هد‌ف‌ ما جمع‌آوری ۳۰۰ هزار بسته حمایتی بود که ۱۵۰ هزار بسته مربوط به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بود و ۱۵۰ هزار بسته را نیز مردم تأمین کردند.

افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور

مخبر تصریح کرد: امسال هدف ما تأمین ۴۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‎آموزان نیازمند استان‌های محروم است که ۲۵۰هزار بسته را از سوی ستاد و ۱۵۰ هزار بسته نیز به کمک مردم تأمین شده است. تمام سعی ما این بود که تا قبل از آغاز مهرماه، این بسته‌ها را میان دانش‌آموزان توزیع کنیم. اتفاق خوبی که در سال جاری افتاد، این بود که تولیدات لوازم‌التحریر ایرانی با ذائقه مردم هماهنگ شده و استقبال خوبی از این لوازم صورت گرفته است.

تعداد دانش‌آموزان نیازمند بیش از بسته‌های حمایتی است

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: متأسفانه تعداد دانش‌آموزان نیازمند بیش از بسته‌های حمایتی ماست اما براساس وسعمان کمک‌ها را جمع‌آوری و ارسال می‌کنیم. ارزش هرکدام از بسته‌های حمایتی لوازم‌‌التحریر ۲۰۰ هزار تومان و ۱۴ قلم کالا است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شش هزار روستای کشور به کارگاه اشتغال‌زایی تبدیل شده‌اند و در این خصوص ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقداماتی را انجام داده است؛ امیدواریم در سال جاری دانش‌آموزی نباشد که لوازم‌التحریر و پوشاک لازم را برای آغاز سال تحصیلی نداشته باشد.

مردم نیز می‌توانند از طریق سامانه #15*3040* در تأمین لوازم‌التحریر مشارکت داشته باشند. همچنین با مراجعه به ادارات پست نیز می‌توانند به صورت رایگان کمک‌های خود را به مشق احسان اهدا کنند

به گزارش ایکنا؛ در بخش دیگری از این مراسم امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درباره خدمات این بنیاد و ارسال لوازم‌التحریر به مناطق محروم کشور، گفت: امسال 250 هزار بسته کامل لوازم التحریر ایرانی ـ اسلامی که از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است به مناطق محروم ارسال می‌شود.

وی افزود: این لوازم‌التحریر از 100 تولیدکننده داخلی خریداری شده و 210 شغل جدید را ایجاد کرده است. ما به دنبال آن هستیم که با مشارکت مردم، تعداد بسته‌های لوازم التحریر به 500 هزار مورد برسد؛ این اقدام از اول مرداد تا 15 مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: بیش از پنج هزار جهادگر در پنج استان کشور از جمله تهران، خراسان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای جمع‌آوری لوازم‌التحریر ایرانی اقدام می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد احسان با اشاره به اینکه این بسته‌های لوازم‌التحریر برای مناطق محروم کل کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه دنیای احسان ثبت‌نام و در جمع‌آوری و توزیع بسته‌ها مشارکت‌ کنند؛ فقط لازم است قید شود که این لوازم‌التحریر در کجا توزیع می‌شود. همچنین باید کد ملی دانش‌آموزی را که لوازم‌التحریر دریافت کرده است برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب نیز چهار هزار بسته  لوازم‌التحریر به فرزندان شهدای مدافعان حرم در پویش مشق احسان هدیه می‌شود، گفت: مردم نیز می‌توانند از طریق سامانه #15*3040* در تأمین لوازم‌التحریر مشارکت داشته باشند. همچنین با مراجعه به ادارات پست نیز می‌توانند به صورت رایگان کمک‌های خود را به مشق احسان اهدا کنند.

انتهای پیام

captcha