برگزاری 15 دوره سواد رسانه‌ای ویژه دانشگاهیان گیلان
کد خبر: 3841752
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱

برگزاری 15 دوره سواد رسانه‌ای ویژه دانشگاهیان گیلان

گروه اجتماعی - رئیس بسیج رسانه گیلان از برگزاری 15 دوره سواد رسانه‌ای ویژه دانشگاهیان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال یکصد دوره سواد رسانه‌ای در یکصد مسجد هدف گیلان برگزار شده و به زودی اجرای 15 دوره سواد رسانه‌ای برای دانشجویان و اساتید استان آغاز می‌شود.

مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گلان، با بیان اینکه امروزه صدها شبکه ماهواره‌ای علیه ایران در غرب فعالیت می‌کند، گفت: این رسانه‌ها تلاش دارند با ایجاد تصویری مطلوب از خود، تصویری مخدوش و ناموجه از کشورمان را در اذهان مخاطبان ایجاد کنند.

وی با اشاره به هفت مرحله گفتمان‌سازی رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: شناخت موضوع و درجه حساسیت، محورسازی، شکل‌دهی پیام، انتشار خبر، ضریب تکرار با هدف اثرگذاری حداکثری، توجه به بازخورد و بازمهندسی پیام از جمله مراحل مذکور است.

رئیس بسیج رسانه گیلان تصریح کرد:‌ با توجه به شیوه‌های رایج در پخش خبر، سه عامل سرعت انتقال اطلاعات، عنصر عاطفی و برجسته‌سازی با هدف ثبت محورهای القایی در ذهن مخاطبان در دستور کار رسانه‌های غربی قرار دارد.

پارسا با بیان اینکه بیش از 900 شبکه ماهواره‌ای فعال به صورت شبانه‌روزی به دنبال اسلام‌هراسی و اجرای پروژه ایران‌هراسی هستند، اضافه کرد: باید با برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای مردم را نسبت به دسیسه فرهنگی دشمنان با استفاده از فضای مجازی آگاه کرد.

وی از برگزاری 15 دوره سواد رسانه‌ای ویژه دانشگاهیان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال یکصد دوره سواد رسانه‌ای در یکصد مسجد هدف گیلان برگزار شده و به زودی اجرای 15 دوره سواد رسانه‌ای برای دانشجویان و اساتید استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha