نگاهی به فعالیت تابستانه اتحادیه قرآنی زنجان/ افتتاح صندوق قرض‌الحسنه
کد خبر: 3839835
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

نگاهی به فعالیت تابستانه اتحادیه قرآنی زنجان/ افتتاح صندوق قرض‌الحسنه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ برنامه‌های متنوعی اعم از برگزاری دوره‌های آموزش تربیت مربی، بازدید از مؤسسات و خانه‌های قرآنی و افتتاح صندوق قرض‌الحسنه در کنار برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی از جمله برنامه‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت زنجان در تابستان امسال بود.

محمد عباسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اهم برنامه‌های تابستانه این اتحادیه، اظهار کرد: با توجه به اوقات فراغت خردسالان، نوجوانان و جوانان طی فصل تابستان، در کنار برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن، دوره‌های ورزشی و فرهنگی و طرح استعدادهای قرآنی ویژه گروه سنی ۱۴ تا ۱۶ سال برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه استقبال از این دوره‌ها مطلوب بوده است، بیان کرد: همچنین طرح حفظ موضوعی آیات قرآن به صورت مجازی و با محوریت حفظ روزی یک آیه، همراه با بیان احادیث و نکات تفسیری و مفهوم آن، اجرا شد.
عباسی اضافه کرد: همچنین اختتامیه طرح‌های ماه مبارک رمضان امسال، همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقه اذان، دعاخوانی و ترتیل‌خوانی که در سطح مساجد استان برگزار شد و تجلیل از برگزیدگان طرح حفظ موضوعی قرآن همراه با اعطای جوایز در هفته اول شهریورماه برگزار شد.
وی با اشاره به افتتاح صندوق قرض‌الحسنه قرآنیان، بیان کرد: پس از تکمیل فرآیند عضو‌گیری، برای نخستین بار طی این ماه شش نفر از اعضای صندوق به منظور اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شدند.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی زنجان با اشاره به شرایط اعضای این صندوق، افزود: مربیان، آموزشیار قرآنی، حافظان، قاریان و فعالان قرآنی با ارائه معرفی نامه از سوی مؤسسه قرآنی می‌توانند نسبت به عضویت و سپس دریافت وام اقدام کنند.
عباسی اضافه کرد: همچنین بازدید از مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان به منظور بررسی روند فعالیت‌ها و ارزیابی عملکرد و تقویت نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت تا پایان شهریورماه در حال انجام است.
وی با اشاره به حمایت از طرح‌های آموزشی مؤسسات و خانه‌های قرآن، تصریح کرد: دوره تربیت مربی صوت و لحن طی شش جلسه و اعلام زمان قطعی آزمون پایانی آن از دیگر برنامه‌های این ایام بود.
انتهای پیام

captcha