اعزام بیش از ۷۰ روحانی و مبلغ دینی به تایباد و باخرز
کد خبر: 3839383
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

اعزام بیش از ۷۰ روحانی و مبلغ دینی به تایباد و باخرز

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و صفر ۷۵ روحانی مستقر و مبلغ دینی به مساجد و هیئات مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های تایباد و باخرز اعزام شدند.

اعزام بیش از 70 روحانی و مبلغ دینی در ایام محرم و صفر در تایباد و باخرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد در دومین روز از ماه محرم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم و صفر ۷۵ روحانی مستقر و مبلغ دینی به مساجد و هیئات مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های تایباد و باخرز اعزام شدند؛ این تعداد شامل ۴۵ روحانی مستقر در طرح هجرت هدایت، ۲۰ مبلغ آقا و ۱۲ مبلغ بانو برای نشر و ترویج فرهنگ عاشورایی و بصیرت‌افزایی به مناطق مختلف روستایی و شهری است.

وی افزود: طی جلسات هماهنگی برای ماه محرم، برنامه‌ریزی اعزام مبلغان عمومی، تخصصی، گروه‌های تبلیغی، نخبگان تبلیغی و خواهران مبلغ‌ پیش‌بینی شده است و از ابتدای این ماه طرح اعزام اجرا شد.

علیپور بیان کرد: آگاه‌سازی مردم نسبت به گام دوم انقلاب، حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی به‌ویژه در مناطق مرزی، تبیین قیام امام حسین(ع) و شناخت عبرت‌های عاشورا، بیان مسائل دینی، معارف و احکام اسلامی، ترویج فرهنگ عاشورایی، افزایش سطح مبانی اعتقادی و معرفتی، نشر و گسترش معارف اسلامی و ارتقای بینش و آگاهی‌های دینی، فرهنگی و سیاسی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در طرح اعزام مبلغان دینی در ایام محرم و صفر در این منطقه است.

وی ادامه داد: ترويج و نشر اسلام ناب محمدی و نشر و گسترش معارف اسلامی، جذب جوانان به مساجد، توجه خاص خانواده‌ها به مقوله مهم و واجب نماز اول وقت، ارتقای بصیرت و شعور معنوی، وحدت و همدلی محور اصلی کار مبلغان اعزامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد بیان کرد: محرم و صفر فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ عاشورایی بیشتر بین آحاد مختلف مردم به‌ویژه جوانان ترویج و نهادینه شود.

انتهای پیام

captcha