دارالقرآن خمینی‌شهر؛ از مکتب‌خانه تا موزه نسخ خطی + فیلم
کد خبر: 3839329
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

دارالقرآن خمینی‌شهر؛ از مکتب‌خانه تا موزه نسخ خطی + فیلم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه دارالقرآن خمینی‌شهر با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت‌های قرآنی برای تمامی مقاطع سنی دارد.

فرشته قدیری، مسئول روابط عمومی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به دوره‌های این مؤسسه در نیمه نخست امسال به ویژه ایام تابستان، گفت: طرح استعدادیابی نخبگان قرآن با محوریت حفظ و قرائت با عنوان «طاها» اما با تمرکز بیشتر بر روی پسران مستعد امر تلاوت و گزینش برترین‌های آنها و اخذ آزمون انجام گرفت. همچنین در این طرح، برگزیدگان طی ماه مبارک رمضان سال آینده برای سفرهای تبلیغی به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: اختتامیه ترم تابستانه با حضور قرآن‌آموزان در دهه اول شهریورماه در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، ترتیل‌خوانی و قرائت، حفظ موضوعی و ترتیبی و آموزش نکات تجویدی، مداحی و اذان در تمامی سطوح برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

قدیری با اشاره به اینکه طی ایام تابستان با اجرای طرح رضوان، سه هزار نفرساعت از برنامه‌های دارالقرآن بهره‌مند شدند، بیان کرد: در کنار کلاس‌های آموزش قرآن و دوره‌های آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع) در تمامی رشته‌ها ویژه مقاطع مختلف سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان از سطوح مبتدی تا پیشرفته و تخصصی در حال برگزاری است.


همچنین بنابر گفته حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان، مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل‌ بیت(ع) خمینی‌شهر «در راستای فعالیت‌های این مؤسسه طرح مکتب‌خانه قرآن و اهل‌بیت(ع) ویژه نوآموزان در مقطع سنی پیش از دبستان از سه تا هشت سال انجام می‌شود. این قرآن‌آموزان طی این طرح براساس مباحث قرآنی و معرفتی از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند. چنانکه با مفاهیم برخی از سوره‌های قرآن، نکات اخلاقی چون احترام به والدین، قصص قرآنی آشنا می‌شوند. همچنین قرآن‌آموزان خردسال در هنگام اوقات فراغت می‌توانند از مزایایی اتاق بازی بهره‌مند شوند».


یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن خمینی‌شهر، موزه‌ کتب و نسخ خطی قرآن را با حضور مسئولان قرآنی راه‌اندازی کرده است که در آن بزرگترین قرآن تلقی جهان متشکل از 40 صفحه و با وزن هزار و 400 کیلوگرم و با قاب چوبی در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار دارد. در این اثر کل قرآن کریم به صورت تقطیع شده بر روی چوب آماده شده است که علاقه‌مندان از ساعت 18 تا نماز مغرب و عشا می‌توانند با مراجعه به محل مؤسسه واقع در خمینی‌شهر اصفهان، بلوار منتظری، نبش کوچه 86 از این اثر دیدن کنند.

انتهای پیام 

captcha