حمایت از هیئات مذهبی در قالب اجرای طرح «شمیم حسینی» طی ایام محرم
کد خبر: 3839169
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

حمایت از هیئات مذهبی در قالب اجرای طرح «شمیم حسینی» طی ایام محرم

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح «شمیم حسینی» با هدف حمایت از هیئات مذهبی در این استان خبر داد و گفت: در این راستا سهمیه ارزاقی به هیئات مذهبی دارای مجوز اعطا می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، ۱۰ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای طرح «شمیم حسینی» در ایام محرم خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از هیئات مذهبی است که در ایام محرم اقدام به برپایی مراسم‌های سوگواری می‌کنند.
وی افزود: هیئات مذهبی که دارای مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی هستند می‌توانند در این طرح شرکت کرده از سهمیه ارزاق هیئات مذهبی که شامل حواله‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در شیراز و بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در سایر شهرستان‌های فارس است، استفاده کنند.
صفری گرائی با یادآوری اینکه این طرح از محل نیات موقوفات اجرا می‌شود، گفت: مسئولان هیئات مذهبی دارای مجوز در شیراز می‌توانند با در دست داشتن مجوز فعالیت هیئت خویش، جهت دریافت حواله ارزاق به خیمه معرفت دینی حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) مراجعه کنند.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: این حواله به‌منظور خرید لوازم مورد نیاز هیئات مذهبی از بنکداران ارائه می‌شود.
وی از برپایی ۳۰ خیمه معرفت دینی در ایام محرم در سراسر فارس خبر داد و گفت: در شیراز تنها یک خیمه معرفت دینی آن هم در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) برپا خواهد شد که این خیمه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا نمازظهر و از ساعت ۱۷:۳۰ تا نماز مغرب و عشاء فعالیت می‌کند که مسئولان هیئات مذهبی ظرف ۴ روز مهلت دارند برای دریافت سهمیه ارزاق به این مکان مراجعه کنند.
صفری گرائی در ادامه یکی از فعالیت‌های اوقاف را در ایام محرم و صفر اطعام برشمرد و گفت: امسال اطعام حسینی در مناطق فقیرنشین شهر مثل امامزاده سیدصادق(ع) مهدی‌آباد، سیدمحمد(ع) میدان الله، سیدمحمد(ص) پودنک، سیدمحمد(ص) دهپیاله، سیدمحمد(ع) قصردشت و همسایگان آنجا توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین گفت: اولین دوره گردشگری دینی در مساجد تاریخی فارس طی دو ماه گذشته برگزار شد و در ماه محرم نیز دومین دوره گردشگری مذهبی به‌منظور آشنایی با سنت‌های عزاداری ماه محرم اجرا می‌شود.
وی همچنین از فعالیت ۵ مبلغ زبان‌دان در مسجد تاریخی نصیرالملک و حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) شیراز خبر داد و گفت: در ایام محرم برنامه‌های سوگواری در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شوند که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم سوگواری با سخنرانی آیت‌الله فاطمی از قم به‌مدت ۱۱ شب در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) اشاره کرد و در حرم علی‌بن حمزه(ع) نیز حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت سخنرانی می‌کند.
انتهای پیام

captcha