ارزشمندترین سرمایه‌ی مدیران، سرمایه‌های انسانی و فکری است
کد خبر: 3838916
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
استاندار قم:

ارزشمندترین سرمایه‌ی مدیران، سرمایه‌های انسانی و فکری است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندارقم بیان کرد: ارزشمندترین سرمایه‌ی مدیران ادرات و سازمان‌ها سرمایه‌های انسانی و فکری است که یک ظرفیت نهفته و بسیار کارآمد است.

ارزشمندترین سرمایه‌ی مدیران، سرمایه‌های انسانی و فکری استبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست 9شهریور در جشنواره شهیدرجایی گرامی‌داشت هفته‌ دولت که پیش از ظهر امروز در تالار معصومیه‌ی فرمانداری برگزار شد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهیدان رجایی و باهنر، گفت: چهارکارکرد اساسی و مهم وجود دارد که دولت‌ها باید توجه‌ ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشند تا بتوانند رضایت مردم را کسب نمایند.
وی بیان کرد: قابلیت اول، تامین نظم اقتصادی و توزیع عادلانه‌ ثروت در بین اقشار جامعه است که‌ امری ضروری و سنجش میزان کارایی دولت‌ها است، کارکرد دوم؛ هدف‌گذاری‌های مشخص در راستای ایجاد فضای باز و فرصت برابر برای شرکت در انتخابات‌ها و تعویض دولت‌ها است، کارکرد سوم انسجام و نظم‌بخشی در تامین رفاه اجتماعی طبق قانون کشور است.
سرمست یادآوری کرد: مهم‌ترین فلسفه‌ی وجودی ادارات و سازمان‌ها، اجرای قانون به طور صحیح و یکسان برای همه‌ مردم است، کارکرد چهارم نیز ایجاد نظم فرهنگی و هویت فرهنگی منسجم و مستحکم است که بار اصلی این کارکرد بردوش سازمان آموزش و پرورش در تربیت نسل‌ها است.
وی افزود: تمامی دولت‌ها در برابر هجمه‌ها و فشارهای فراوان بین‌المللی و تحریم‌ها و تنگنا‌های موجود در فراسوی مرزهای کشور قرار داشته و دارند، دولت‌ها باید با به کارگیری قابلیت‌ها و توانایی‌های داخلی در برابر دشمنان مقاوت کنند و بر مشکلات پیش رو غلبه کرده و پیروز شوند.
سرمست عنوان کرد: قابلیت اول، قابلیت استخراج حداکثری از منابع طبیعی و خدادادی کشور است که دولت‌ها می‌توانند خدمات کارآمدتری به مردم ارائه دهند، قابلیت دوم، قابلیت تنظیمی است؛ دولت‌ها باید روابط سران قوا را نظام‌مند تنظیم کنند تا دشمنان نتوانند از شکاف‌های موجود اعمال فشار کنند.
وی ادامه داد: استفاده از قابلیت تلفیقی به معنای پاسخگویی مناسب و عادلانه به تقاضاهای تمام مردم یک کشور است به طوری که احزاب سیاسی و اقشار خاصی از مردم بیش‌ از دیگران از خدمات دولت بهره‌مند نشوند، باید عدالت صحیح ایجاد شود و از مشارکت همه‌ی اقشار مردم در دولت استفاده شود.
استاندار بیان کرد: توجه به قابلیت استفاده از سرمایه‌های نمادین کشور نیز اهمیت بالایی دارد، سرمایه‌های مادی، اقتصادی و بودجه‌ای به تنهایی باعث موفقیت یک دولت و کشور نیست بلکه به‌کارگیری از سرمایه‌ی انسانی، فکری و نخبگان در سازمان‌ها و ادارات برای اتخاذ تصمیمات درست‌تر و صحیح‌تر امری واجب است.
وی گفت: با داده‌های علمی و دانش ضمنی می‌توان بهترین مدیریت و تصمیمات را اجرا کرد، توصیه می‌کنم مدیران از این پتانسیل نهفته و ارزشمند استفاده کنند، توجه داشته باشید که تصمیم نهایی در یک اداره باید توسط مدیر اتخاذ شود و از ظرفیت سرمایه‌ی انسانی تنها به جهت مشاوره در تصمیمات بهره‌مند شوند.
سرمست در ادامه بیان کرد: در ارزیابی دستگاه‌های دولتی همه‌ی سازمان‌ها و ادارات باید شرکت کنند و در صورت عدم شرکت در انجام ارزیابی این کوتاهی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، مستندسازی فعالیت‌های ادارات باید به طور دقیق بررسی شود و با توجه به خدمات و اهداف هر سازمان و اداره مورد ارزیابی قرار بگیرند، هدف از انجام این ارزیابی‌ها شناخت نقاط ضعف و قوت ادارات است.
وی گفت: علاوه بر بررسی خدمات یک سازمان و اداره باید سیر رشدی آنان نیز مورد بررسی قرار بگیرد و دستگاه‌هایی که در طی یکسال فعالیت و خدمات رو به رشدی نداشته‌اند شناسایی شوند، تجلیل و تقدیر از دستگاه‌های ادارای برتر به منزله‌ی تقدیر از تمامی کارمندان آن دستگاه است نه صرفا شخص مدیر، مدیران به عنوان نماد و سنبل یک دستگاه مورد تجلیل قرار می‌گیرد.
گفتنی است در پایان مراسم از ادارات و سازمان‌های دولتی که در ارزیابی‌های که از فعالیت یکساله‌ی آنان به عمل آمده بود، برتر شناخته شدند تجلیل شد، همچنین از 175کارمند نمونه استان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha