نظارت ۷ اکیپ ثابت دامپزشکی البرز در ایام محرم
کد خبر: 3838474
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

نظارت ۷ اکیپ ثابت دامپزشکی البرز در ایام محرم

گروه اجتماعی- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان البرز از نظارت هفت اکیپ ثابت دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در ایام محرم خبر داد.

نظارت ۷ اکیپ ثابت دامپزشکی البرز در ایام محرم

سید محسن ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز در خصوص فعالیت ویژه اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی استان در روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی به منظور نظارت بر کشتار دام در سطح حسینیه‌ها، تکایا و دیگر نقاط شهری انجام می‌شود، اظهار کرد: در این ایام هفت اکیپ ثابت دامپزشکی فعال خواهند بود که یکی در اداره کل دامپزشکی استان و 6 اکیپ دیگر در سطح ادارت شهرستانی مستقرمی‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ سیار نظارتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای امسال، افزود: در مجموع اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی بالغ بر ۱۵ دامپزشک، ۱۷ نفر بازرس گوشت فعالیت می کنند و در سطح اکیپ های سیار نیز ۱۰ ناظر شرعی حضور دارند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در خصوص آمار بازدید سال گذشته اکیپ های دامپزشکی در این ایام، با اشاره به اینکه هزار و ۹۸۰ مورد بازدید دام زنده انجام شده است، گفت: طی این بازدیدها حدود ۱۵۳ لاشه گوشت اصلاح، ۴۰ ریه نیز معدوم سازی و ۵۵ کبد نیز ضبط شد.
ابوترابی تاکید کرد: امسال نیز اکیپ های سیار دامپزشکی البرز با حضور در مکان هایی مانند حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و دیگر مکان‌هایی که کشتار دام انجام می‌شود، اگر نیاز به مواردی مانند اصلاح لاشه گوشت و یا معدوم سازی باشد، آن را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: در این ایام مردم می توانند برای راهنمایی و مشاوره در خصوص کشتار دام و دیگر موارد از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ و یا از طریق پورتال اطلاع رسانی دامپزشکی استان البرز شماره تماس و آدرس ادارات را دریافت کرده و به آن مراکز مراجعه کنند.
این مسئول ضمن توصیه بهداشتی به شهروندان و با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود، افزود: از شهروندان می‌خواهیم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.
انتهای پیام

captcha