اهدای عضو پرستار گچسارانی به هموطنانش جانی دوباره بخشید
کد خبر: 3836430
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

اهدای عضو پرستار گچسارانی به هموطنانش جانی دوباره بخشید

گروه اجتماعی ــ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یازدهمین مورد اهدای عضو در استان مربوط به یک پرستار گچسارانی بود که به هموطنانش جانی دوباره بخشید.

اهدای عضو پرستار گچسارانی به هموطنانش جانی دوباره بخشید

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، غلامعباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز گذشته، 29 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحوم محمد کشاورزی، پرستار ۴۰ ساله اهل نورآباد ممسنی که سال‌ها در گچساران، همچون فرشته‌ای فداکار بر بالین بیماران حاضر بود، در آخرین سکانس زندگی‌اش نیز به عالی‌ترین شکل ممکن گذشت و فداکاری را معنا بخشید و نام زیبای خود را در این دیار جاودانه کرد.

وی افزود: مرحوم کشاورزی که دارای دو فرزند ۱۳ ساله و ۹ ساله بود در سانحه‌ای رانندگی دچار ضربه و خونریزی‌های وسیع مغزی و در پی آن مرگ‌ مغزی شد اما با بزرگ منشی خانواده‌های کشاورزی و زمان‌پور به هموطنانش جانی دوباره بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: این خانواده‌های فرهیخته و ایثارگر در لحظاتی سخت و جانکاه، با تصمیمی درست و انسانی، به هموطنانشان حیاتی دوباره بخشیدند.

همچنین، سیدسینا سعیدی، مسئول گروه فراهم‌آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی نیز ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌های کشاورزی و زمان‌پور، گفت: متأسفانه این پرستار ۴۰ ساله که در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ بر اثر سانحه رانندگی دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری شد.

وی بیان کرد: بعد از تأیید مرگ مغزی این مرحوم، گروه فوق تخصصی پیوند اعضای مرکز ابوعلی سینا شیراز در ساعت 6 صبح سه‌شنبه، ۲۹ مردادماه ۹۸ در بیمارستان شهید رجایی گچساران حضور یافتند و با همکاری گروه پیوند اعضای استان‌ کهگیلویه و بویراحمد، عمل برداشت عضو را انجام دادند تا با اهدای آن‌ها به نیازمندان، زندگی دوباره بخشند.

مسئول گروه فراهم‌آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: یازدهمین مورد اهدای عضو در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در سال ۹۸ ثبت شد.

انتهای پیام

captcha