امکان برپایی جلسات توجیهی برای متسابقین وجود ندارد/ راهیابی 120 نفر به مرحله نهایی
کد خبر: 3835607
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

امکان برپایی جلسات توجیهی برای متسابقین وجود ندارد/ راهیابی 120 نفر به مرحله نهایی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر بنیاد مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: با توجه به کمبود امکانات اعم از فضای محل برگزاری، کمبود بودجه و اقتضائات مسابقه امکان برگزاری جلسات توجیهی پیش از آغاز مسابقات قرآنی برای تمام شرکت‌کننده‌های مسابقه با حضور هیئت داوران را نداریم.

امکان برگزاری جلسات توجیهی برای شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن وجود ندارد به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام علی مقنی، دبیر بنیاد مسابقات سراسری قرآن کریم در نشست خبری «برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم» که عصر امروز 26 مردادماه در امامزاده شاه‌سیدعلی قم محل برگزاری مسابقات برگزار شد، گفت: بنیاد مسابقات قرآن از مهرماه سال 97 توسط نماینده معظم ولی فقیه و رئیس وقت سازمان اوقاف و امور خیریه تاسیس شد.

وی افزود: در ذیل این بنیاد سند راهبردی نظام جامع مسابقات قرآن کریم تاسیس شده‌است، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی چند سال گذشته سندی با عنوان سند راهبردی قرآن کریم تدوین کردند که در ذیل آن مسابقات قرآن است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسابقات قرآن وظیفه مدیریت مسابقات قرآنی کشور را عهده‌دار است، بیان کرد: این بنیاد در راستای اهداف و مأموریت‌هایی که دارد وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اجرایی و عملیاتی مسابقات را بر عهده دارد و اقدامات متنوعی را در حوزه مسابقات قرآنی انجام می‌دهد که یکی از این برنامه‌ها گسترش و توسعه مسابقات قرآنی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و.. است.

مغنی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی کشوری فقط مخصوص آقایان است، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش و ارتقا برای عناصر اجرایی نیز از اقدامات بنیاد مسابقات است، از سال گذشته شیوه برگزاری مسابقات در مرحله کشوری تغییر یافت و مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد که مرحله اول با ضبط استودیویی از متسابقین همراه خواهد بود؛ مسابقات کشوری حدود 540 نفر در بخش برادران و 410 نفر در بخش خواهران برگزار می‌شود.

راهیابی 120 نفر از برگزیدگان مسابقات اوقاف به مرحله نهایی

وی با اشاره به اینکه 120 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی کشوری در بخش برادران به مرحله نهایی راه خواهند یافت، اظهار کرد: مرحله نهایی امسال از 6 مهرماه تا 11 مهرماه با حضور برگزیدگان و فینالیست‌های این دوره از مسابقات در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه «علت اصلی عدم برگزاری جلسات توجیهی با حضور متسابقین و هیئت داوران پیش از آغاز مسابقات چیست؟»، گفت: با توجه به کمبود امکانات اعم از فضای محل برگزاری، کمبود بودجه و اقتضائات مسابقه امکان برگزاری جلسات توجیهی برای تمام شرکت‌کننده‌ها با حضور هیئت داوران را نداریم؛ ضعف کمبود برگزاری جلسات توجیهی بیشتر در خصوص رشته دعاخوانی مطرح می‌شود زیرا یک رشته تازه وارد شده به مسابقات است که البته این ضعف را می‌پذیریم.

انتهای پیام

captcha