ترویج اندیشه ولایت فقیه از یادگارهای ماندگار آیت‌الله محسنی است
کد خبر: 3834768
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام اختری:

ترویج اندیشه ولایت فقیه از یادگارهای ماندگار آیت‌الله محسنی است

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(س) در مراسم بزرگداشت آیت‌الله آصف محسنی، تأکید کرد: ترویج اندیشه ولایت فقیه از یادگارهای ماندگار این عالم صاحبنظر و متفکر است.

ترویج اندیشه ولایت فقیه از یادگارهای ماندگار آیت‌الله محسنی استبه گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدآصف محسنی، از علمای برجسته افغانستان، شامگاه سه‌شنبه، ۲۲ مرداد، از سوی مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) برگزار شد.

آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و نماینده، ولی فقیه در استان قم همچنین مسئولین استانی و برخی شخصیت‌های افغانستان در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم که همچنین نمایندگان بیوت برخی از مراجع تقلید، استادان و فضلا و طلاب حوزه، حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سخنان گفت: علامه آصف محسنی، فقیهی وارسته و شخصیتی اثرگذار در عرصه بین‌المللی بود و خدمات فراوانی به مردم مسلمان افغانستان داشت.

اختری تاسیس حوزه علمیه، تربیت علما و مبلغان در منطقه قندهار افغانستان و تبلیغ معارف اسلامی را از کار‌های ماندگار ایشان برشمرد و تصریح کرد: آیت‌الله محسنی طی ۷۰ سال فعالیت سیاسی، اجتماعی و علمی،۱۴۰ عنوان کتاب در فقه، اصول، حدیث، تفسیر و کلام از خود برجاگذاشت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله محسنی در زمینه‌های علمی و فقهی صاحب نظریه، اندیشه و فکر بود، اظهار کرد: ایشان برای گسترش دین اسلام و تربیت مبلغ و تأسیس مدارس علمیه تلاش فراوانی را انجام داد.

اختری ولایتمداری را از مشخصه‌های بارز این روحانی مجاهد برشمرد و افزود: ترویج اندیشه ولایت فقیه و پیروی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و امام راحل از ویژگی‌های بارز و برجسته آن مرحوم بود که هم خودش به آن عمل کرد و هم شاگردانش را به آن دعوت و ترغیب می‌کرد.

وی به خدمات جهادی و نظامی وی اشاره و بیان کرد: ن مرحوم پس از اشغال افغانستان توسط رژیم شوروی از جمله رهبرانی بود که در خط قدم مبارزه با رژیم کمونیستی شوروی قرار گرفت و مجموعه‌های نظامی مسلح را در استان‌های مختلف افغانستان پایه‌گذاری کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (س) ادامه داد: آیت‌الله محسنی بعد از پیروزی ملت افغانستان در برابر شوروی در عرصه سیاسی و نظام‌سازی افغانستان هم نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: ایشان با هوشیاری و دقت در دولت نخست افغانستان و در تدوین قانون اساسی این کشور نقش مشورتی بزرگی را بر عهده داشت و با ثبت مذهب تشیع افتخار دیگری را بر کارنامه خود افزود.

اختری روحیه و مشی تقریبی آیت‌الله محسنی را ستود و تاکید کرد: وی در سیاستگذاری‌های بین‌المللی و مجامع تقریبی نیز نقش برجسته‌ای ایفا کرد و عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بود و در مسیر تقریب از تلاش وافر خود کوتاهی نکرد.

انتهای پیام
captcha