تشریح فلسفه حج و عید قربان در رسانه‌های اوگاندا
کد خبر: 3834528
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

تشریح فلسفه حج و عید قربان در رسانه‌های اوگاندا

گروه بین‌الملل ـ اهداف، فلسفه، پیام و درس‌های حج و عید قربان از سوی محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در تلویزیون ملی و رادیو بلال اوگاندا تشریح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به مناسبت عيد قربان، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا ضمن حضور در برنامه زنده تلویزیون دولتی «یو بی سی» اوگاندا و رادیو بلال این کشور به تشریح فلسفه، اهداف، پیام و درس‌های حج و عید قربان پرداخت.

وی ضمن ابلاغ تبريک مقامات کشورمان به مناسبت عید قربان به دولت و ملت اوگاندا گفت: پاک‌باختگی، پیراستگی از گناه، تجدید عهد بندگی، اطاعات حق، وصول به عالی‌ترین مدارج اخلاص و توحید، پرورش روح ايثارگری‌، نمایش عشق و قرب به خداوند متعال و كسب تقوای الهی از اهداف حج و عيد قربان است.

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا اظهار کرد: انفاق در راه خدا، مبارزه با نفس اماره، به کارگیری عقل و ایمان در مبارزه با شیطان و پیروان ابلیس، تزكيه نفس، تقويت روحيه ايثار، رسیدگی به گرسنگان، مستضعفیا و همدردی با نيازمندان از جمله درس‌های انسان‌ساز عيد قربان است.

قزلسفلی با بيان اينكه حضرت ابراهيم(ع) برای اجرای فرمان الهی در ذبح فرزندش اندک ترديدی نكرد، گفت: عيد قربان در حقيقت تمرين تسليم مطلق و بدون شرط در برابر خدداوند متعال، اطاعت توأم با اخلاص، بصیرت، بیداری و دشمن‌شناسی است.

وی همچنین تأکید کرد: شناخت توطئه‌های شياطين و دشمنان داخلی و خارجی، حفظ وحدت و يكپارچگی و تقويت آن در میان مسلمانان، استقرار  و نهادینه‌کردن ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه، دوری از گناهان، برائت از مشرکین و ادامه آن و تلاش برای توسعه کشور از دیگر درس‌ها و پیام‌های عيد قربان است.

انتهای پیام

captcha