برگزاری نماز عید قربان در 155 مصلای جمعه شیعی و مساجد جامع اهل سنت بوشهر
کد خبر: 3833819
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

برگزاری نماز عید قربان در 155 مصلای جمعه شیعی و مساجد جامع اهل سنت بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه امسال همزمان با سراسر كشور در 25 بقعه متبرکه و نماز عید قربان در 155 مصلای جمعه شیعی و مساجد جامع اهل سنت استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اظهار کرد: روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خداوند است؛ در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال، ارتباط خود را با معبود بیشتر می‌کند.
وی ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم معنوی، افزود: مراسم دعای پرفیض عرفه در شهر بوشهر در امامزاده عبدالمهیمن(ع)، امامزاده محمدبن باقر(ع)، امامزاده حسن و جعفر(ع) ریشهر و امامزاده هاشم(ع) پایگاه ششم شکاری شهید خلبان سیدعلیرضا یاسینی برگزار می‌شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این مراسم نیز در شهرستان تنگستان در امامزاده میراحمد(ع) اهرم برگزار می‌شود، اعلام کرد: در امامزاده زید بن علی(ع) روستای گلنگون، امامزاده شاه نعمت‌الله(ع) روستای آباد، امامزاده امیرکبیر روستای چاه پیر و امامزاده زین‌الشهدا(ع) اهرم برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به محل برگزاری دعای عرفه در شهرستان دشتی، اظهار کرد: بقعه متبرکه بدر منیر روستای بامنیر و بقعه متبرکه میرمحمد طاهر روستای منقل میزبان این مراسم خواهند بود.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به برگزاری این مراسم در شهرستان جم، بیان کرد: مراسم دعای عرفه در بقعه متبرکه بی‌بی بانو شهر جم و امامزاده سیدحبیب‌الله(ع) ریز برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه این مراسم در شهرستان دیر در امامزاده محمد(ع) بردخون کهنهو، امامزاده سیدجمال‌الدین(ع) بردستان برگزاری می‌شود، گفت: در شهرستان کنگان در امامزاده شاه‌حسین(ع) بنک و در جوار مزار شهدای گمنام این شهر نیز این مراسم برگزار می‌شود.
وی به محل‌های برگزاری دعای عرفه شهرستان دشتستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در امامزاده ابراهیم(ع) روستای نینیزک، امامزاده ابراهیم(ع) شهر کلمه امامزاده محمد(ع) تنگ ارم، شاهزاده احمد(ع) دالکی، شاه قطب‌الدین حیدر روستای درودگاه، شاه نورالله بنداروزو آقا میرهداف سعدآباد شاهد برگزاری این آئین خواهیم بود.
اسماعیل‌پور با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در گناوه و دیلم هم برگزار می‌شود، گفت: در گناوه در امامزاده سلیمان بن علی(ع) و امامزاده میر حاج و در دیلم در امامزاده حسن(ع) شاهد برگزاری این مراسم معنوی خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تأکید کرد: دعای عرفه در روز یکشنبه، 20 مردادماه، رأس ساعت 17 در 25 بقعه و امامزاده شاخص استان بوشهر همزمان با سراسر كشور برگزار خواهد شد.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اعلام کرد: نماز عید سعید قربان با هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری اﺋمه جمعه و دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، در 25 مصلای جمعه شیعی و 130 مسجد جامع اهل سنت، ساعت 7 صبح برگزار می‌شود.
حامد فکوری
انتهای پیام
captcha