اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در هرمزگان
کد خبر: 3833551
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در هرمزگان

گروه فرهنگی‌‌ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از برگزاری جشن ولایت هم‌زمان با عید سعید غدیر خم در بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با تبریک روز خبرنگار و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، گفت: جشن ولایت هم‌زمان با عید سعید غدیر خم در بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد باهدف ترویج فرهنگ غدیر برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: با آذین‌بندی مساجد و با پاسخ به شبهات پیرامون ولایت و امامت سعی در اجرای برنامه‌های مختلفی از قبیل جشنواره اطاعت و ولایت، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی، کاروان‌های غدیر، برپایی ایستگاه صلواتی در مساجد استان هرمزگان کرده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اجرای ویژه‌برنامه‌های طرح «سلام بر امام» و قرائت زیارت امین‌الله را از ویژه‌برنامه‌های اجرایی کانون دانست و گفت:همگی این برنامه‌ها باهدف تبیین اهمیت واقعه غدیر و دهه امامت و ولایت در سطح کانون‌های استان اجرامی‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن عید غدیر هستیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس رسالت خود ویژه‌برنامه‌هایی را در زمینه نشر و گسترش مفاهیم دینی دارد.
ایام نورانی دهه ولایت و امامت فرصتی ارزشمند برای تبیین، تبلیغ و تشریح فلسفه غدیر، پیام غدیر، شخصیت امیرالمؤمنین (ع)، امامت و ولایت و اشاعه فرهنگ علوی در راستای ترویج اسلام ناب است.
وی بابیان اینکه هرچه داریم از شهداست گفت: دیدار با خانواده‌های سادات و سخنرانی توسط ائمه جماعات از دیگر برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر و دهه ولایت است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، خبرگزاری قرآنی ایکنا در انعکاس دادن رویداد‌های دینی بخصوص رویداد‌های قرآنی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان بخصوص دانشجویان به‌منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات با فعالیت‌های تولیدی، ترویجی، تبلیغی درخصوص فرهنگ مکتوب انجام داده که این خود نیاز به تقدیر و تشکر ویژه‌ای دارد.
حجت‌الاسلام پهلوانی در پایان با بیان اینکه در سالیان گذشته میزبان مسابقات ملی قرآنی بوده است گفت: با توجه به اینکه دانشکده قرآنی هرمزگان دوباره شروع به فعالیت کرده است انتظار می‌رود استان در رشته‌های قرآنی مخصوصاً حفظ کلام‌الله مجید به موفقیت‌های روزافزونی دست یابد.
انتهای پیام

captcha