جشنواره قرآنی استعدادهای ناب ترتیل برگزار می‌شود/ مهلت حضور تا آبان ماه
کد خبر: 3832587
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
به همت دارالقرآن سازمان بسیج؛

جشنواره قرآنی استعدادهای ناب ترتیل برگزار می‌شود/ مهلت حضور تا آبان ماه

گروه مسابقات ــ مدیر مرکز دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری جشنواره قرآنی استعدادهای ناب ترتیل خبر داد و گفت: متقاضیان حضور در این جشنواره تا پایان آبان‌ماه مهلت دارند تا آثار خود را ارسال کرده و در جشنواره حضور داشته باشند.

جشنواره قرآنی استعدادهای ناب ترتیل برگزار می‌شود / مهلت حضور تا آبان‌ماه

محمد ذوالفقاری، مدیر مرکز دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به راه‌اندازی جشنواره قرآنی استعداد‌های ناب ترتیل، گفت: بر اساس آسیب‌شناسی‌ای که صورت گرفته است، با وجود تعدد قاریان و حافظان قرآن کریم در کشور که از الحان بسیار خوبی هم برخوردار هستند، اما ترتیل‌های بسیار زیادی در کشور ضبط و تولید نشده است، لذا در همین راستا بسیج اقدام به اجرای طرحی با عنوان استعداد‌های ناب ترتیل کرده است تا از طریق آن استعداد‌های ناب در زمینه ترتیل شناسایی و معرفی شوند.

ذوالفقاری همچنین تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استقبال مردم از جلسات ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان و نبود تلاوت‌های ترتیل در جمهوری اسلامی به اندازه (تاکنون ۱۱ ترتیل موجود است) دارالقرآن بسیج در راستای جذب استعداد‌های قرآنی در سطح عموم و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین جامعه قرآنی و همچنین جهت گسترش و گفتمان‌سازی تلاوت ترتیل در مقابل تلاوت‌های ترتیل فِرَق ضاله این اقدام صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره ویژه سنین ۱۴ سال به بالا است، افزود: در این جشنواره هر فردی می‌تواند آیات ۹۲ تا ۱۰۰ سوره مبارکه آل عمران را تلاوت کند و از طریق پیام‌رسان دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین آن را ارسال کند تا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

ذوالفقاری بیان کرد: در این جشنواره به ۴۰ برگزیده کمک‌هزینه سفر به کربلای معلی و همچنین ضبط کامل استودیویی قرآن کریم و تکثیر انبوه آن اهدا خواهد شد. برای افراد دیگری که از سطح ممتازی برخوردار باشند، دوره‌های تکمیلی و آموزشی تعریف خواهد شد.

مدیر مرکز دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه در فرصت اولیه پایان مردادماه به عنوان آخرین مهلت حضور در این جشنواره در نظر گرفته شده بود، گفت: برای بهره‌مندی بیشتر علاقه‌مندان و استعداد‌های فعال در این حوزه تصمیم گرفته شده است تا این مهلت تا پایان آبان‌ماه تمدید شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند تا پایان آبان‌ماه فایل‌های صوتی تلاوت ترتیل خود را از طریق آدرس quran.salehin@ و یا dar.alquran@mailfa.com ارسال کنند. این آثار باید بدون تکرار و جلوه‌های صوتی بوده و حداکر در مدثت چهار دقیقه باشد. 

جشنواره قرآنی استعدادهای ناب ترتیل برگزار می‌شود / مهلت حضور تا آبان‌ماه

انتهای پیام

captcha