اعضا بدن بیمار مرگ مغزی ‌خرم‌آبادی اهدا شد
کد خبر: 3832385
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

اعضا بدن بیمار مرگ مغزی ‌خرم‌آبادی اهدا شد

گروه اجتماعی‌ ــ اعضا بدن محمد نقدی‌نوری بیمار مرگ مغزی شده خرم‌آبادی با رضایت خانواده وی برای حیات بخشیدن به چند بیمار دیگر اهدا شد.

اعضا بدن بیمار مرگ مغزی شده خرم‌آبادی اهدا شدبه گزارش ایکنا از لرستان، خانواده محمد نقدی‌نوری، بیمار مرگ مغزی شده خرم‌آبادی در اقدامی خداپسندانه  اعضای بدن وی را اهدا و نجات‌بخش جان چند بیمار شدند.

سعید نقدی‌نوری فرزند این بیمار مرگ مغزی شده به بستری شدن پدرش در بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد اشاره کرد و با ذکر این مطلب که فرهنگ اهدا عضو یکی‌ از سنت‌های نیکو و پسندیده است، اضافه کرد: اعضای بدن بیماری که دچار مرگ مغزی شده و امیدی به ماندن او نیست به چند بیمار زندگی و جان دوباره می‌بخشد و ارزشی بالاتر از آن وجود ندارد.

وی با ذکر این مطلب که بسیاری از بیماران چشم انتظار اهدای عضو هستند، تصریح کرد: خانواده ما نیز با این مشکل اهدای عضو مواجه بود به‌طوری‌که مادرم چند سال پیش کلیه‌هایش را از دست داده بود و همه خانواده درد و دغدغه پیوند عضو را داشتیم، در آن شرایط راضی بودیم به هر قیمتی کلیه را برای مادرم تأمین کنیم و از حال و روز خانواده‌های نیازمند عضو مطلع هستیم.

نوری اهدای اعضای پدرش را باقیات و صالحاتی برای آن مرحوم دانست و با یادآوری این مطلب که در مورد اهدا اعضا بدن در لرستان با توجه به تعصبات حاکم بر زندگی آن‌ها باید اطلاع‌رسانی لازم صورت بگیرد، ادامه داد: همان‌طور که درباره مسائل اجتماعی دیگر فرهنگ‌سازی می‌شود در مورد اهدا عضو نیز باید به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که افراد اقدام به دریافت کارت اهدا عضو کنند.

وی با ذکر این مطلب که پیکر بدن پدرش برای اهدا عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده‌ شده است، اضافه کرد: با توجه به این‌که امکانات و تجهیزات در استان کامل نبود با حضور یک گروه پزشکی بدن پدرم به تهران انتقال داده شد و امیدوارم موجب رضای پروردگار قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha