تأسیس دو مرکز نیکوکاری در خوشاب
کد خبر: 3829994
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

تأسیس دو مرکز نیکوکاری در خوشاب

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس کمیته امداد خوشاب با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد خوشاب به‌زودی برون‌سپاری می‌شود، گفت: دو مرکز نیکوکاری در شهرستان خوشاب تأسیس شده که به‌زودی افتتاح خواهند شد.

تاسیس دو مرکز نیکوکاری در خوشابمحسن حلاجی، رئیس کمیته امداد خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: دو مرکز نیکوکاری در شهرستان خوشاب تأسیس شده است. یکی از وظایف این مراکز نیکوکاری، انجام بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های اداری برای رسیدگی بهتر به وضعیت مددجویان است.

وی ادامه داد: این مراکز نیکوکاری در سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب در جوار مسجد گلشن و در روستای نوده انقلاب در جوار بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) این روستا واقع شد و به‌عنوان پیشخوان امداد انجام فعالیت می‌کنند. بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، کمیته امداد به این نتیجه رسیده است که بخشی از فعالیت‌های خودش را توسط خیران برون‌سپاری کند و خودش به‌عنوان ناظر بر فعالیت آنان نظارت کند.

رئیس کمیته امداد خوشاب با اشاره به اینکه این مراکز نیکوکاری قبلاً و در برخی دیگر از شهرستان‌های استان فعال شده‌اند و در شهرستان خوشاب برای اولین بار در حال اجراست، اضافه کرد: در این مراکز نیکوکاری بخشی از اعضای آن که همه توسط خیران منطقه مشخص می‌شوند، هیئت عامل، مسئول اجرایی، امور مالی حضور داشته و اعضای آن خیران هستند.

حلاجی با تقدیر و تشکر از خیران با بیان اینکه تمام فعالیت این مراکز نیکوکاری در کمیته امداد ثبت و نظارت خواهد شد، گفت: در این طرح، مراکز نیکوکاری وظیفه شناسایی افراد نیازمند هر منطقه را با هدف کمک‌رسانی توسط خیران بر عهده خواهند داشت و هیچ‌گونه اعتبار و هزینه دولتی برای آن‌ها وجود ندارد.

پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال وام

رئیس کمیته امداد خوشاب تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، 87 وام در بخش تسهیلات مسکن، اشتغال‌زایی و کارگشایی به مددجویان خوشاب پرداخت شده است، همچنین جمع مبلغ پرداختی وام از ابتدای سال جاری سه میلیارد و 84 میلیون ریال است. بخشی از فعالیت‌های مشاوره‌ای و مددکاری توسط این مراکز نیکوکاری انجام می‌شود.

حلاجی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد شناسایی و دعوت از خیران برای مشارکت و رفع مشکل مددجویان است و در سال جاری نیز 250 میلیون ریال یکی از خیران برای ساخت منزل یکی از مددجویان در یکی از روستاهای شهرستان خوشاب پرداخت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات دولتی کفاف حل مشکلات مددجویان را نمی‌دهد، افزود: در حال حاضر برای ساخت هر منزل مسکونی 400 میلیون ریال وام به مددجویان پرداخت می‌شود که 200 میلیون ریال آن بلاعوض است و بقیه آن توسط مددجویان تأمین می‌شود.

انتهای پیام

captcha