مدرسه تابستانی سلامت و دین برپا می‌شود
کد خبر: 3826112
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

مدرسه تابستانی سلامت و دین برپا می‌شود

گروه سلامت ــ مدارس تابستانی سلامت و دین از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود.

مدرسه تابستانی «سلامت و دین» برپا می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از مفدا؛ چهارمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم، با سه عنوان «سلامت معنوی»، «سلامت در احادیث» و «فقه سلامت» به صورت همزمان و از ۳۰ تیرماه تا دوم مردادماه، در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود.
اسکان دانشجویان شرکت‌کننده در خوابگاه دانشجویی و پذیرایی و حمل و نقل در طول دوره بر عهده دانشگاه علوم پزشکی قم بوده و سایر هزینه‌ها با شرکت کننده و یا دانشگاه اعزام کننده خواهد بود.
پذیرش دانشجویان از عصر روز شنبه ۲۹ تیرماه، در خوابگاه محل اسکان دانشجویان انجام می‌گیرد. مدارس تابستانی صبح روز یکشنبه ۳۰ تیرماه، افتتاح می‌شود و کلاس‌ها از یکشنبه تا چهارشنبه برگزار شده و اختتامیه آن در روز چهارشنبه خواهد بود.
کلاس‌های اختصاصی هر یک از دوره‌های فوق در ساعات قبل از ظهر برگزار شده و بعدازظهر‌ها به برنامه‌های جنبی، شامل زیارت، بازدید، دیدار با علما و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی اختصاص خواهد داشت. هدف کلی مدارس تابستانه سلامت و دین آشنایی با مفاهیم، مبانی و کاربرد سلامت معنوی است.
اهداف ویژه آن آشنایی با مفاهیم و ابعاد سلامت و سلامت کل‌نگر، آشنایی با انسان شناسی، آشنایی با مفهوم سلامت معنوی، آشنایی با پژوهش‌های جهانی در حیطه سلامت معنوی، آشنایی با مفهوم مراقبت معنوی است.
دانشجویان در مدرسه تابستانی سلامت در احادیث با هدف کلی آشنایی با مبانی فهم متون احادیث مرتبط با سلامت و اهداف ویژه آشنایی با حدیث و مفاهیم مرتبط با آن، آشنایی با منابع حدیثی، آشنایی با اهمیت و ضرورت و کلیات نحوه اعتباریابی احادیث، آشنایی با برخی از منابع حدیثی در زمینه سلامت، آشنایی با شیوه‌ها و مهارت‌های بهره‌گیری از منابع حدیثی روبرو هستند.
همچنین در مدرسه تابستانی فقه سلامت هدف کلی آشنایی با قواعد و احکام فقه پزشکی است. اهداف ویژه این دوره آشنایی با قواعد فقه پزشکی، آشنایی با کلیات احکام قتل ترحمی، آشنایی با کلیات احکام معاینه و درمان، آشنایی با کلیات احکام بیماران مبتلا به مرگ مغزی، آشنایی با کلیات احکام پیوند اعضا و آشنایی با کلیات احکام درمان ناباروری است.
انتهای پیام
captcha