تصدی‌گری در امور قرآنی از سوی مجموعه‌های وابسته به حاکمیت درست نیست
کد خبر: 3819509
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

تصدی‌گری در امور قرآنی از سوی مجموعه‌های وابسته به حاکمیت درست نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح افق برای مردمی‌ترشدن فضای فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: تصدی‌گری در امور قرآنی از سوی مجموعه‌های وابسته به حاکمیت درست نیست و سبب کاهش توفیقات می‌شود.

تصدی‌گری در امور قرآنی توسط مجموعه‌های وابسته به حاکمیت درست نیست/ اجرای طرح«افق»حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز 25 خردادماه در بازدید از روند برگزاری مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در امامزاده ابراهیم(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: موسسات مردمی قرآنی که به صورت خودجوش در حال تلاش و کار هستند باید تقویت و پشتیبانی شوند؛ ما به عنوان مجموعه‌های وابسته به حاکمیت نباید تصدی‌گری کنیم بلکه باید در بحث برنامه‌ریزی، نظارت و پشتیبانی از آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم و نیروهای مردمی را در بیشتر به مرحله اجرا وارد کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: سعی و تلاش ما در اوقاف هم این است که کار به مردم و به خصوص به جوانان علاقه‌مند به قرآن سپرده شود؛ تجربه نشان داده هر وقت این کار انجام شده توفیقات زیادی داشته‌ایم ولی هر وقت مردم میان‌دار نبوده‌اند توفیقات کمتر شده است.

اسکندری در پاسخ به این سؤال که چه راهکارهایی باید برای حضور فعالتر جامعه قرآنی در جریانات سیاسی و اجتماعی اتخاذ شود بیان کرد: این کار نیازمند ارتباط بیشتر دستگاه‌های مسئول است؛ باید دوره‌های آموزشی برای این افراد برپا و تحلیل‌های روز برای آنان بیان شود.

وی تاکید کرد: بیشتر فعالان قرآنی اهتمام خود را بر روی برنامه‌های تخصصی قرآنی گذاشته‌اند و شاید کمتر تصور کنند که باید در این مباحث هم حضور پرنگتر داشته باشند لذا آشنایی و آموزش بیشتر لازم است و ما باید تلاش بیشتری در این عرصه بکنیم.

اسکندری در مورد برپایی جلسات قرآنی در طول سال و بسنده نشدن به ماه مبارک رمضان بیان کرد: تلاش ما این است که در بقاع متبرکه با اجرای طرح مرکز افق که طرحی فرهنگی، اجتماعی و قرآنی است فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کنیم زیرا بخشی از حرکت افق روی مدار مباحث قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم اظهار کرد: در این زمینه مقدمات در اوقاف فراهم شده و ما در مرحله ساماندهی و ایجاد این مراکز هستیم و هیئت امناهای بقاع را توجیه خواهیم کرد تا طرح، اجرایی شود.

وی همچنین از آسیب‌شناسی مسابقات قرآن خبر داد و گفت: نقاط ضعف این دوره با هدف برطرف شدن آن برای مراحل و دوره‌های آتی بعد از مسابقات انجام می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در ایامی برگزار می‌شود که عده ای در تعطیلات هستند، برخی مشغول امتحانات و ممکن است مشکلاتی مانند ایاب و ذهاب هم وجود داشته باشد که برای دوره‌های بعد برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

captcha