مدارس قرآنی در قم کم است
کد خبر: 3819237
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
شرکت‌کننده در رشته حفظ مسابقات اوقاف:

مدارس قرآنی در قم کم است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شرکت‌کننده در رشته حفظ مسابقات اوقاف قم گفت: با کمبود مدارس قرآنی در کشور و حتی قم که شهری مذهبی است روبرو هستیم و همین تعدادی هم که وجود دارند هزینه‌های زیادی می‌گیرند.

مدارس قرآنی در قم کم استوحید خازنی، شرکت‌کننده رشته حفظ ده جزء این دوره از مسابقات در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم گفت: مکان برگزاری مسابقات بسیار خوب و داورانی در سطح عالی از استان و کشور استفاده شده بودند که جای قدردانی و تشکر دارد ولو اینکه بنده رتبه هم نیاورم انصاف می‌دانم که تشکر کنم.

وی افزود: سطح رقابت‌ها خوب بود و قم در رشته حفظ روبه رشد است و سالانه این رشد با توجه به برگزاری طرح‌های آموزشی مختلف محسوس است.

خازنی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی جامعه قرآنی در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور بیان کرد: با رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم و شاید یکی از دلائل آن کم بودن تبلیغات و چهره‌سازی از فعالان قرآنی است در حالی که برای ورزشکاران این تبلیغات بسیار وسیع و امکانات گسترده‌ای هم در اختیار آنان قرار می‌دهند.

این حافظ قرآن اظهار کرد: انگیزه بخشی برای نوجوانان و جوانان در جذب آنان به فضاهای اجتماعی و سیاسی کشور از یکسو و بهادادن به جامعه قرآنی می تواند در حضور و مشارکت بیشتر آنان موثر باشد.

وی با اشاره به کمبود مدارس قرآنی در سطح استان با بیان اینکه تعداد معدودی مدرسه قرآنی داریم اظهار کرد: همین تعداد مدارس قرآنی هم که موجود است هزینه‌های زیادی می‌گیرند که برای بیشتر مردم پرداخت آن با مشقت روبرو می‌شود.

یادآور می‌شود چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای 24 و 25 خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ 20، ده و 5 جزء همچنین اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha