از ناگفته‌های دیدار با رهبری تا انس با سوره احزاب
کد خبر: 3816388
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
گفت‌وگوی ایکنا با قاری روشندل لرستانی؛

از ناگفته‌های دیدار با رهبری تا انس با سوره احزاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رتبه عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب برایم از شرکت در مسابقات قرآن مهم‌تر بود، اظهار کرد: شور و شعف من از این بابت است که مقام عظمای ولایت ما را مورد تفقد خاص خود قرار دادند.

از ناگفته‌های دیدار با رهبری تا انس با سوره احزاببه گزارش ایکنا از لرستان،‌ محمد بهرامی، روشندل لرستانی است رتبه اول دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام را دریافت کرده و به‌عنوان پدیده مسابقات مطرح شد.
بهرامی ۱۶ اردیبهشت‌ماه 98 در مراسم دیدار قاریان و حافظان قرآن با رهبر معظم انقلاب که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.
محمد بهرامی قاری ۳۱ ساله لرستانی و اهل کوهدشت است که فعالیت‌های قرآنی خود را در سن هشت سالگی آغاز کرده است ایکنا لرستان مصاحبه‌ای را با این قاری روشندل قرآن داشته که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

استاد اصلی من مادرم بود

وی در پاسخ به این سؤال که بهترین مشوق شما در فعالیت‌های قرآنی چه کسی بود، بیان کرد: در این مسیر مادرم به من خیلی کمک کرد چراکه همواره با تشویق‌های مادرم روبه‌رو بودم.
بهرامی با ذکر این مطلب که علاوه‌بر تلاوت قرآن در رشته‌ مداحی و روضه‌خوانی نیز ورود کرده است، اضافه کرد: کسب تمام افتخارات من به برکت انس با قرآن بوده است.

کسب ۳۰ رتبه برتر کشوری

بهرامی قرآن را کلام خداوند متعال دانست و با تأکید بر این‌که قرآن بیشترین توصیه‌ها را به امیدوار کردن و مأیوس نبودن انسان دارد، اظهار کرد: در رشته‌های مختلف مسابقات قرآن شرکت کرده و موفق شدم در بخش‌های قرائت تحقیق، حفظ، دعاخوانی و اذان ۳۰ رتبه برتر کشوری و بین‌المللی را کسب کنم.

ناگفته‌هایی از تلاوت در محضر رهبری

رتبه اول دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام از احساس خاص خود در افتخار تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب سخن به میان آورد و با ذکر این مطلب که وقتی از سوی شورای عالی قرآن با من تماس گرفته شد آن‌چنان شور و شعفی وجودم را فرا گرفت که وصف آن امکان‌پذیر نیست.
بهرامی که در قسمت روابط عمومی دادگستری لرستان مشغول به کار است از تعامل و همکاری حجت‌الاسلام سبزواری، معاون فرهنگی دادگستری قدردانی کرد و افزود: حاج‌آقا سبزواری نقش مهمی در فراهم کردن حضور در محضر رهبر معظم انقلاب و اخذ مرخصی بنده داشته و پیگیر تمام کارها بودند.
قاری روشندل لرستانی با تأکید بر این‌که بعد از این‌که از طرف شورای عالی قرآن با من تماس گرفته شد اولین جیزی که به ذهنم رسید این بود که در تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب استرس بالاست، بیان کرد: بعد از این تماس با حاج آقا سبزواری تماس گرفته و ایشان ضمن اعلام خرسندی با فراغ بال پذیرفتند که به این جلسه بروم‌.

از ناگفته‌های دیدار با رهبری تا انس با سوره احزاب

این قاری روشندل لرستانی پیرامون تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: طبق برنامه می‌بایست به‌عنوان سومین نفر در محضر رهبر معظم انقلاب تلاوت کنم که استرس بالایی به من وارد می‌شد؛ چراکه رهبر معظم انقلاب در بحث قرائت از بسیاری از اساتید متخصص‌تر هستند و قرائت در محضر یک استاد بی‌قید و شرط برایم سنگین بود.
وی گفت: آیاتی از سوره احزاب را با کمک قرآن بریلی که در دست داشتم، تلاوت کردم که این امر مورد پسند معظم‌له و حضار قرار گرفت.

گرمای انگشتر هدیه رهبری

رتبه اول دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام از احساس خود بعد از تلاوت سخن به میان آورد و با ذکر این مطلب که رهبری دوبار به من فرمودند تلاوت شما را دوست داشتم، تصریح کرد: ایشان از اصالت من پرسید و گفتم اهل لرستانم و ایشان چند بار ما را مورد تفقد خاص خود قرار دادند.
وی با ذکر این مطلب که رهبری در جلسات با قاریان به تلاوت‌کنندگان تذکر می‌دهد، ادامه داد: در طول تلاوت ایشان علاوه‌بر این‌که هیچ تذکری به من ندادند دوباره فرمودند تلاوت شما را دوست داشتم.

بهرامی از دیدار با رهبری به‌عنوان بهترین لحظات زندگی خود یاد می‌کند و می‌افزاید: به رهبر معظم انقلاب عرض کردم آرزو دارم انگشتر در دستتان را به من هدیه بدهید و ایشان انگشتر را از دست درآورد و به من هدیه داد.
وی به احساس سکینه و آرامش خاطر پس از دریافت انگشتر رهبری اشاره کرد و ادامه داد: گرمای انگشتر رهبری را از نظر جسمی و روحانی احساس می‌کردم و در پوست خود نمی‌گنجیدم.
بهرامی توجه خاص رهبری را از خاطرات فراموش‌نشدنی خود یاد کرد و افزود: در هنگام افطار سعادت شد که دوباره خدمت مقام معظم رهبری برسم‌ رهبر فرمود شام میل کنید به ایشان فرمودم هیجانم بالاست و نمی‌توانم شام بخورم بعد از آن بود که رهبری فرمود دهان باز کنید که به شما خرما بدهیم و ایشان سه عدد خرما به من دادند.
بهرامی به لحظات آخر دیدار با رهبری اشاره می‌کند و می‌گوید: علی‌رغم این‌که به من پیشنهاد شد تا از مشکلات قرآنیان بگویم اما چند لطیفه برای ایشان تعریف کردم.

انس با سوره احزاب

رتبه اول دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام تنها راه رسیدن به سعادت و خوشبختی را تمسک به قرآن‌کریم می‌داند و می‌افزاید: مشکل جامعه بشری این است که با قرآن سروکار ندارند.
وی بر تدبر در قرآن تأکید می‌کند و می‌گوید: جوانان راه قرآن را بروند و با توکل بر خدا می‌توانند به خوشبختی رهنمون شوند.

عدم توجه به ظرفیت‌های قرآنی

بهرامی با گلایه از عدم توجه به ظرفیت‌ها و چهره‌های قرآنی در برنامه‌ها و مجالس و محافل استانی، ادامه می‌دهد: بعد از تلاوت در محضر رهبر معظم انقلاب هیج‌گونه بازخوردی از سوی مسئولان استان ندیدم این در حالی بود که برخی استان‌های دیگر ما را برای محافل و مجالس قرآنی دعوت می‌کنند.
وی بر استفاده از قُراء استان لرستان مجدداً تاکید کرد و افزود: بنده مضاف بر این‌که در محضر رهبر معظم انقلاب تلاوت داشتم در محضر حجت‌الاسلام انصاریان در حسینیه همدانی‌ها تلاوت کردم و علاوه‌بر آن در محضر استاد حاج منصور ارضی نیز به روضه‌خوانی پرداختم باشد که استان ما هم الگو بگیرند‌.

تسلط کامل محمد بهرامی به سبک‌های قرآنی

حجت‌الاسلام علی سبزواری، معاون فرهنگی دادگستری لرستان نیز در گفت‌وگو با ایکنا با تاکید بر این‌که محمد بهرامی از قاریان ممتاز کشور و از افتخارات استان لرستان است، اضافه کرد: ایشان در قسمت روابط عمومی دادگستری لرستان مشغول به کار است و بخشی از کارهای فرهنگی مرتبط با اقامه نماز را انجام می‌دهد.
وی قرائت ادعیه و تلاوت قرآن در جلسات دادگستری استان را از دیگر فعالیت‌های محمد بهرامی برشمرد و اظهار کرد: وی علاوه‌بر این مسئول هماهنگی اخبار فرهنگی تمام حوزه‌های قضایی لرستان است و علاوه‌بر آن بخشی از کارهای آزمون روخوانی قرآن برای مستخدمان دادگستری لرستان را انجام می‌دهد.
معاون فرهنگی دادگستری لرستان ضمن ابراز رضایت از فعالیت محمد بهرامی نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم، تصریح کرد: ایشان از افتخارات استان بوده و بدون شک در عرصه تلاوت و دعاخوانی با مداحان کشوری رقابت می‌کند.
حجت‌الاسلام سبزواری با تأکید بر لزوم توجه به پتانسیل‌های قرآنی استان، بیان کرد: می‌طلبد که مسئولان فرهنگی استان به جای دعوت از مداحان و قاریان کشوری که قطعاً هزینه‌بر نیز خواهد بود از ظرفیت محمد بهرامی با هزینه‌ کمتر بهره گیرند.
معاون فرهنگی دادگستری لرستان با تاکید بر این‌که آقای بهرامی واقف بر سبک‌ها و نغمات خاصی هستند، تصریح کرد: کمتر کسی مثل ایشان هم از تلاوت خوب و هم از مداحی و دعاخوانی خوبی برخوردار است.

انتهای پیام

captcha