دانش‌افزایی فرهنگ نماز و مهدویت در پارک چیتگر
کد خبر: 3813145
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

دانش‌افزایی فرهنگ نماز و مهدویت در پارک چیتگر

کانون خبرنگاران نبأ ــ جلسه دانش‌افزایی فرهنگ نماز و مهدویت با هدف تربیت هدفمند نسل مهدی‌یاور و مهدی‌باور شب گذشته، 29 اردیبهشت در اردوگاه شهید میرحسینی پارک چیتگر تهران برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم «حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشريف؛ امام نیکوسیرتان» با هدف تربیت هدفمند نسل مهدی‌یاور مهدی‌باور و دانش‌افزایی و گسترش فرهنگ نماز و مهدویت شامگاه یکشنبه، 29 اردیبهشت در اردوگاه شهید میرحسینی پارک چیتگر تهران با حضور جمعی از خانواده‌ها و فرزندان برگزار شد.

این برنامه با اجرای بخش‌های شاد و جذاب مسابقه و عروسک‌گردانی با حضور روح‌الله لطفیان سرگزی که سابقه همکاری با صدا و سیمای قم را نیز دارد با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  وجامعة المصطفی(ص) العالمیه برگزار و طی آن از فعالان حوزه نماز و مهدویت تجلیل شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیر عامل پژوهشکده مطالعات صحیفه سجادیه و مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت طی سخنانی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و فرمایش زیبای امام خمینی(ره) که فرمودند «بچه‌های کوچک را اگر اسلامی بار بیاورید، استقلال و آزادی شما بیمه خواهد شد»، گفت: امام راحل به عنوان نایب عام امام مهدی(عج) در بیان دیگری فرمودند «تربيت باید از اول باشد، انسان باید از همان کودکی تحت تربیت قرار بگیرد» چنانچه مقام معظم رهبری نیز خطاب به متولیان فرهنگی فرموده‌اند «بگردید و ببینید که نیاز این زمان چیست و مردم محتاج چه چیزی هستند. آن را از شرع مقدس اسلام بگیرید... آن را پخته کنید، آماده نمایید و مثل شیری در کام مردم بریزید».
لطفيان سرگزی افزود: برنامه‌ریزی آگاهانه و حساب‌شده برای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان نظام با برکت جمهوری اسلامی ایران هستند، امری ضروری و لازم است که غفلت از آن پیامدهای ناگوار و لطمه‌های جبران‌ناپذیری را موجب می‌شود.
وی گفت: در دنیای امروز، رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فاصله‌ها را کوتاه، و امکان دستیابی به آخرین خبرها و دستاوردهای علمی و یافته‌های تجربی را آسان ساخته‌اند. همین تکنولوژی معلومات و اندوخته‌های بهره‌وران از آن‌ها را به صورت بی‌سابقه‌ای بالا برده است، نسل نو با شتابی دو چندان خود را به آخرین یافته‌ها تطبیق می‌دهند، در چنین شرایطی دستیابی به روش‌های جدید و شیوه‌های نو جهت ارائه دانش والای دین، عقاید و شناساندن و به ثمر رساندن رفتارهای شایسته الهی انسانی، اخلاق و آداب و گسترش دیدگاه‌ها و نگرش‌ها نسبت به حقایق عالم، تفسیر و به شدت احساس می‌شود و لازم است هم زمان با استوارسازی مبانی اصیل دینی و با استفاده از ابزارهای مناسب پیام اسلام و مواعظ مهدوی را پدر و مادرها و مربیان دلسوز مدارس و مساجد به آن‌ها منتقل کنند.

محمود لطفیان 

انتهای پیام

captcha