دفتر تبلیغات اسلامی فعالیتش را به نخبه‌گرایی محدود نمی‌کند/ ارائه 300 اثر قرآنی در نمایشگاه
کد خبر: 3812492
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه:

دفتر تبلیغات اسلامی فعالیتش را به نخبه‌گرایی محدود نمی‌کند/ ارائه 300 اثر قرآنی در نمایشگاه

فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام واعظی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی طبق سخنان رهبری نماد روشنفکری حوزه است اما این موضوع سبب نشده تا دفتر تبلیغات اسلامی جامعه نخبگان را هدف قرار دهد و مردم را رها کند.

دفتر تبلیغات اسلامی معطوف به نخبه‌گرایی نیستبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز28 اردیبهشت ماه در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، اظهار کرد: اساس برگزاری نمایشگاه، شناسایی افراد موفق و فعال در زمینه‌های مختلف قرآنی است لذا برای  فعالان حوزه قرآنی انگیزه می‌شود تا برای سال آینده فعالیت بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 اثر قرآنی در بوستان کتاب این نمایشگاه عرضه می‌شود، افزود: هر دستگاه و نهادی یک تاریخچه خدمات و مزیت‌های نسبی دارد که قابل ذکر است و اگر از مزیت‌ها صیانت کند و غنا بخشد باعث پویایی و بالندگی مجموعه خواهد شد؛ از سال 84 در دفتر تبلیغات اسلامی و سه دوره در هیئت امنای دفتر حضور داشتم و 8 سال ریاست این مجموعه را عهده دار بودم و مزیت‌های دفتر که نقاط قوت و گاهی نقاط ضعف هستند را می‌شناسم.

 واعظی اظهار کرد: هیچ نهادی نداریم که به این حجم ذو ابعاد و گستره فعالیت‌های آن متنوع باشد یعنی دارای بعد آموزشی و کاربردی است که بعد آموزش کاربردی در بیش از 20 استان ویژه مبلغین، دبیران و روحانیون برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه از نظر پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی و هنری و انتشارات نیز فعال هستیم، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی بازوان گوناگونی برای اثرگذاری در محیط فرهنگی و اجتماعی دارد، سرمایه انسانی دفتر تبلیغات اسلامی از مزایای این دفتر است زیرا افراد نخبه و موثر در این نهاد مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه دفتر به افراد مختلف میدان پرورش و رشد داده است، ادامه داد: یک سازمان وقتی به بقای خود ادامه می‌دهد که بتواند جانشین پروری کند و در رده‌های مختلف افراد را رشد دهد و لذا باید در بخش‌های مختلف مدیران ارشد، نیرویی جذب کنند تا در آینده بتوانند جانشین خود کنند.

واعظی تاکید کرد: گذر از کارگرایی و حرکت به سمت مسئله محوری از دیگر دستاوردهای چند ساله دفتر تبلیغات اسلامی است؛ امروزه با تاسیس قطب‌های فرهنگی و علمی به سمت مسئله محوری حرکت کردیم یعنی بخش‌های مختلف دفتر برای حل یک مساله تلاش و ایده‌پردازی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حرکت به سمت مسئله محوری باید کمال یافته‌تر شویم، گفت: ایجاد توازن میان نخبه گرایی و توده گرایی از دیگر مزیت‌های دفتر است؛ دفتر تبلیغات اسلامی طبق سخنان رهبری نماد روشنفکری حوزه است اما این موضوع سبب نشده تا دفتر تبلیغات اسلامی جامعه نخبگان را هدف قرار دهد و مردم را رها کند و لذا تعادل بین دو قشر نخبگان و عموم مردم را برقرار کردیم زیرا در قبال فرهنگ عمومی ودینی اجتماع مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه لایه های مختلف اجتماعی مورد توجه ما قرار دارد، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی برای اولین بار در کشور رشته‌های فسلفه حقوق، فلسفه فیزیک، سیاست گذاری فرهنگی و.. در دانشگاه باقرالعلوم اجرا کرده است؛ در دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر مجلات علمی ـ پژوهشی ، مجلات ویژه کودک و نوجوان مانند پوپک و سلام بچه‌ها نیز منتشر شده است.

واعظی بیان کرد: جمع میان فعالیت‌ها و نگرش‌های درازمدت و راهبردی با کارهای به هنگام و سریع از دیگر ویژگی‌های این نهاد است، یعنی دفتر تبلیغات علاوه بر پرداختن به نمونه‌های پژوهشی ظرفیت این را دارد که با کارهای فوری و عاجل در زمینه های مختلف فقهی، کلامی و قرآنی پاسخگو باشد؛ این مجموعه واکنش‌های سریع و فوریتی و هم چنین فعالیت‌های دیربازده و ضروری را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هر سال یک جلد دایرة‌المعارف توسط دفتر تبلیغات اسلامی تولید می‌شود، گفت: انقلابی بودن و حساس بودن نسبت به خطرات و معطوف بودن به نیازهای نظام و انقلاب از جمله نقاط قوت دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود زیرا دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی است؛ اصل اغاز کار دفتر تبلیغات انقلاب بود زیرا در اوایل پیروزی انقلاب بسیاری از مناطق با نیازهای انقلاب آشنا نبودند و این نهاد برای دعوت و آشنایی مردم با انقلاب تشکیل شد اما با گذشت زمان دامنه کار دفتر تبلیغات به پژوهش و..گستره پیدا کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه دفتر تبلیغات در خدمت قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است، بیان کرد: این فعالیت‌های قرآنی ریشه در قرآن و سنت دارد؛ قرآن و عترت باید در ابعاد مختلف زندگی رایج باشد و لذا دفتر تبلیغات باید سعی کند خلف صالحی باشد و به گونه‌ای رفتار کند که قرآن و عترت محور کار او باشد زیرا سرمایه وجودی ایمانی ما کتاب وسنت است.

یادآور می شود نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از امروز گشایش یافته و تا چهارم خرداد ماه پذیرای علاقه‌مندان است و از ساعت ده تا 13 و 21:30 تا یک بامداد هر شب در چهار راه شهدا، سالن غدیر دفتر تبلیغات باز است.

انتهای پیام

captcha